onlangs ben ik bij een tinkerfokker / verkoper geweest. Ik zoek nl een rustig paardje waar ik veel lol mee kan hebben, veel mee kan wandelen, en ook eens met de clubles mee te doen. Misschien als het goed genoeg gaat (en ik voel me er gerust genoeg op) ook eens een proefje starten, maar nooit elke week op concours gaan.
Ze hadden me 2 paardjes aangewezen die wel wat voor mij zouden zijn. Maar de ene was nogal bang bij opstappen, en dat heb ik liever niet (lichte zadeldwang ook) maar goed, hier komt hij:
Tinker zonder papieren
wel ontwormd, niet ingeënt, niet gechipt.
1m45. Groeit nog enkele cm (tot 1m48?) 4 jaar, pas enkele weken in België, en nog maar amper 15 keer onder zadel geweest.
Kent dressuurmatig bitter weinig, volgt gewoon de rest
Is wel verkeersmak, je kan zo met de groep mee over de drukste wegen eerst. (is meegeweest op Tinkerwandeling, was 2de keer bereden toen)
Je moet er dus wel nog heel veel tijd en energie insteken
Zij vroegen voor hem evenveel als voor de andere paarden: 2200 euro.
Ligt het aan mij, of is dat teveel?
Hoeveel is hij waard? Moet ik proberen van de prijs af te krijgen?
Oja, zal er even foto bijzetten, misschien makkelijker te bepalen?
nogal logisch). Idd bij de prijs wordt meestal ook ingecalculeerd dat de eventuele koper er wat af wil. Je kunt altijd proberen toch? 

Nou kan dat natuurlijk per paard verschillen en hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn, maar toch.