Ik zit een beetje naar rijverenigingen te kijken hier in de buurt alleen weet ik er niet zoveel. Weet ook nog niet of ik écht lid ga worden en ga starten, maar kijken kan nooit kwaad
Heb het liefst een zo goedkoop mogelijke vereniging, het is leuk als er dingen georganiseerd worden maar hoeft niet. Clubles hoeft niet, heb zelf al les en hoef dat niet 2x in de week. Ben eigenlijk opzoek naar iets waar ze een binnenbak hebben zodat ik als het erg slecht weer is daar kan/mag rijden zonder dat ik dan in de les moet rijden.
Ik weet tot nu toe de ZRJV (locatie is manege zilverster in Zoetermeer), geen idee hoe duur die is. Je mag daar geen gebruik maken van de accommodatie, worden FNRS wedstrijden georganiseerd maar mag je alleen aan mee doen als je op Zilverster staat of rijd. Er is een vereniging bij Stal van der Helm in Nootdorp, geloof dat die ZRV heet maar dat weet ik niet zeker. Je kan daar op donderdag les volgen maar verder geen idee of ik daar in de bak mag rijden en hoe duur het is. Heb er een telefoonnummer van dus daar kan ik wel achter komen. Ik weet ook de Blesruiters in Stompwijk. Die is 153 euro, worden wel wat dingen georganiseerd en zit 1x clubles per week bij. Hebben 2 buitenbakken waar je gebruik van mag maken maar als het regent heb ik daar dus niks aan. Lijkt me wel een leuke vereniging omdat ik daar eerst onderlinge wedstrijden kan rijden om te kijken of ik het echt leuk vind. Probleem is alleen dat ik het best wel duur vind en ik dus geen 1x per week clubles hoef maar daar dus wel voor betaal.
Wie weet er nog andere verenigingen in de buurt van Zoetermeer? Liefst dus met binnenbak waar ik in zou mogen rijden, en vind het ook leuk als er onderlinge wedstrijden georganiseerd worden.

Meer info over rijverenigingen in deze regio kun je vinden op de site van de KNHS (
)