ik word hier niet blij van.. Net kom ik weer eens bij Djirwa weg om te voeren ( bijvoeren...) en staat ze in de regen. Als mijn andere paardje in de regen staat dan is er niets aan de hand. Die staat er net zo bij als wanneer het niet regent. Maar Djirwa.. die staat helemaal te bibberen en te trillen. Het leek eerst wel alsof ze een of andere toeval had maar dat leek zo omdat ze tegen de regen in moest kijken naar mij en dat vond ze niks en daarnaast dus dat gebibber.
Lijkt me dat ze het dus gewoon heel koud heeft?! Maar de eigenaar zegt dat dat normaal is, dat gebibber als het regent. OP die manier probeert ze warm te blijven. Maar dan is het toch al te ver heen?
Ten tweede, ik ga een waterdichte deken aanschaffen. Dat sowieso maar dat zal dan of een regendeken zijn die ik in de winter over een niet-waterdichte winterdeken doe of een hele echt waterdichte winterdeken. Stel, ik koop de regendeken is het dan verstandig die in de winter over die andere deken heen te doen? Ze gaat daar dan wel mee het weitje in..
En als ik nu een waterdichte winterdeken (300grams) koop kan ik die dan wel 's nachts of met dit soort rotweer opdoen, in de zomer? Of zou dat te warm zijn?
hoop dat iemand me weer goed advies kan geven want ik ben momenteel een beetje moedeloos.. arme Djirwa. Als ze toch van mij was...

)
: ze is dus 18 jaar oud, volbloed en ze is na een slechte periode naar mijn mening nog steeds niet volledig op krachten. Ze is ook nog niet op haar goede gewicht..Dus omdat ze zo schraal is, om het zo maar te zeggen, heb ik het idee dat ze toch echt wat nodig heeft. Even wat extra's om haar warm te houden. De ponies die bij haar staan zijn ook niet te dik maar die rillen heel wat minder erg dan zij. Het was echt niet om aan te zien... 
) dat de dieren hun haren niet meer overeind kunnen zetten en het dardoor dus echt koud krijgen.