Voor de kar gaat ze wel alleen weg, dat gaat prima maar dat heeft ze dan ook altijd al wel gedaan. 1,5 jaar geleden kon ze niet alleen op stal, in het land of in de bak staan. Dat gaat nu prima, ook gaan we nu regelmatig weg met de trailer en het alleen op vreemd terrein rijden gaat ook elke keer weer beter. Daarnaast durft ze tegenwoordig stukken voorop te lopen als ik samen met een ander paard naar buiten ga. Maar echt alleen weg
Dat is eng!Als ik al weg kom, draait ze om zodra ze langs een land met andere paarden kom, en dat is 10 meter de ene kant of 15 meter de andere kant op
. Heel jammer, want zodoende ben ik altijd afhankelijk van anderen. Als ze omdraait, gaat er er verder niet vandoor, maar terugdraaien is ook echt niet te doen. Bovendien zit de stal aan een vrij drukke weg, waardoor het simpelweg te gevaarlijk wordt als ze in protest komt (voor mensen die het kennen, het is de weg die langs Tolboom loopt). De laatste keer met een fiets erbij was ook geen succes
Heen weg ging toen stukken beter, maar zodra ik omdraaide vloog ze er vandoor. Het stomme is alleen dat ze niet helemaal terug naar huis rent, halverwege kon ik haar terugnemen en zijn we aan een lang teugeltje verder naar huis gestapt 
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

) of als er een ander paard meegaat
zet een advertentie op een mountainbikers forum, dat is er vast wel ergens

Probleem is dat dit alleen een zeer stressgevoelig paard is.... maar het is het proberen waard natuurlijk. Mocht het echt gevaarlijk worden, kunnen we altijd nog stoppen natuurlijk.