Welk paard zou jij kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welk paard?

paard 1
43 (31%)
paard 2
43 (31%)
paard 3
13 (9%)
paard 4
35 (25%)
paard 5
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 138


Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:56

1 of 2 (alleen dan liever een klein paard, ben 1.58 Knipoog).
Aan de ene kant is nr 1 het paard om van te leren, maar aan de andere kant zo'n brave sul kant soms aardig vermoeiend zijn, ik wil graag toch meer het gevoel hebben dat ik er zelf ook iets voor moet doen.
Daarom lijkt 2 me een betere optie, toch ervaren en goed doorgereden, maar meer een uitdaging.
Omdat ik niet veel ervaring heb zou ik niet voor een paard kiezen waar ontzettend veel aan gedaan moet worden ( niet leuk voor mij en zeker niet voor het paard).
Maar een beetje uitdaging mag er best zijn, daarmee doe je tenslotte ook een boel ervaring op.
Van mijn pony heb ik wat betreft de omgang met paarden meer geleerd van zijn moeilijke kanten dan van zijn makkelijke.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 01:06

Paard 4, gewoon omdat dat het beste bij me zou passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 02:36

xKatleentjex schreef:
-Het eerste type is een groot pikzwart Z-paard met alle knoppen eraan. Zelfs kleine kinderen kunnen er zo de ring mee inlopen, superbraaf in omgang.

-Het tweede is ook een mooi groot Z-paard, maar niet met alle knoppen eraan. De ruiter moet zelf toch wel wat kunnen rijden want het paard is niet altijd even braaf onder het zadel.

-het derde is een mooi groot paard met prachtige gangen en veel kans om hoog te geraken, maar wel een dominant bijt-en stampgraag beest die er niet van schrikt om de meest gevaarlijke steiger en bokkensprongen uit te halen

-de vierde is een braaf eenvoudig paardje, dat netjes rijdt maar waar je toch veel werk en tijd in moet stoppen om in de hogere dressuur te geraken, aangezien het paard niet veel uitstraling heeft.

-en het vijfde tenslotte kan als levensgevaarlijk worden bestempeld. Gangen van niks, valt alles dat zich sneller dan 5km/u beweegt aan, bokt en steigert...

Nu eens heel eerlijk, als je kon kiezen, met welk van de bovenstaande paarden zou jij graag rijden? Persoonlijk ben ik misschien gek genoeg voor andere eerder verkocht aan een type vier paard. Type 1 vind ik niks,als ik niets moet doen en het paard mij eerder naar het Z rijdt dan ik het paard. Type twee vind ik ook zo gelijkaardig. Bij 3 heb ik een hekel aan dominante en gevaarlijke paarden, zelfde bij 5. En als ik met een paard dat onder 4 thuishoort hoger geraak, heb ik ook daadwerkelijk het gevoel dat ik het zelf of samen met het paard heb gedaan, en niet het paard zelf Lachen


Paard 1 wil ik er graag bij hebben . Zo'n beest is ideaal om veel van te leren en daar kun je weer een hoop aan hebben als je met andere paarden aan de slag gaat. Ook paard 2 staat me wel aan.

Op paard 3 zit ik niet te wachten, want ik heb een bloedhekel aan paarden die levensgevaarlijk steigeren en/of bokken. Je rijd immers geen paard om een voortijdig einde aan je leven te maken. Hetzelfde geldt voor paard nummer 5, met als enige verschil dat je bij paard 5 je leven echt voor niets waagt.

Van paard 4 heb je volgens mij wel heel veel verschillende soorten en maten. Het is maar net wat je verstaat onder veel tijd, moeite, uitstraling en hogere dressuur.

Er zijn trouwens ook paarden genoeg met een goed karakter, uitstraling en beweging, maar die bijvoorbeeld nog geen Z lopen omdat ze te jong zijn. Of die hoger dan Z lopen, niet heel makkelijk zijn, maar ook zeker niet gevaarlijk. Die mis ik in het lijstje.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:24

Ik heb voor nummer 2 gekozen, maar liever heb ik ze geen van alle
Ik ben blij dat ik nu een superfijne, jonge merrie heb, die ontzettend graag voor je wil werken en die aardig wat in zich heeft om verder te komen in de sport. Voor de rest kan ik met haar buitenrijden en alles, ze vind helemaal niks eng, ondanks dat ze nog maar net 4 jaar oud is Haha!
Dat is nou voor mij het ideale paard OK dan!
Ook in de omgang kan je geen betere vinden dan Tiffany Tong uitsteken

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:09

Ik ga voor type 6... Haha!

Een jong (een jaar of 5),vrolijk, beleeft paard met alle basisknoppen erop, maar die verder nog wel veel moet leren. En er moeten dan ook wel 3 goede, ruime gangen in zitten. Haha!

Rozijn
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:43

ik heb gekozen omdat het toch wel leuk is om nog een beetje met je paard te werken en samen iets te bereiken, dat paardje dat niets kan zou ik mischien ook nog nemen als het een heel lief is en als het klikt

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:16

ik heb gekozen voor paardje 3.
vind het gewoon zalig als een paardje eens irritant doet, moet niet iedere dag zijn, maar om de2 dage Haha!
goh goh, paardje 3 blijft toch mijn droompaard op een dag zal ik er zo wel eentje vinde Tong uitsteken

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:19

Nr. 3. De anderen is voor mij de uitdaging al af.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:40

paard 1!!!! ik heb al meerdere keren 3 t/m 5 gehad,dus een keer een kant en klaar bloemooi paard lijkt me ook wel eens fijn!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:25

als ik niet naar de prijs zou moeten kijken,paard 1. Als ik van mezelf zou weten dat ik redelijk goed rijd,paard 2. Anders paard 4.
met paard 2 en 4 heb je iig zelf nog werk,en als het dan goed gaat,das echt een geweldig gevoel Lachen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:33

Ik zou gaan voor paard 2.
Je moet het dier zelf ook nog wat aanleren!
Je moet er zelf nog wat aan sleutelen.
Altijd leuk.
En als het paard nog eens een gekke bokkesprong uithaalt .
tsja moet wel wat pit inzitten.
Je wilt toch ook niet zo'n saaie piet hebben Tong uitsteken

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:13

Paard 1.
Ik kan niet goed rijden, dus dan is het wel fijn als het paard het wel kan Lachen .