Op mijn topic Knappe Knollen werdt niet veel gereageerd over de vraag die ik had dus open ik er een topic over die helemaal daarover gaat.
Ik heb een Vos Arabier/Nrps.
Ik rij wedstrijden normaal met knotjes, maar wil haar manen laten groeien
Heeft iemand daar meer informatie over?
Hier wat dingentjes die ik wil weten:
*Hoelang ongeveer?
*Wat op wedstrijden?
*Hoe verzorg je ze?
*En heeft iemand foto's van een arabje met lange manen?
Heel heel heeeeel erg bedankt alvast!!
Ik weet dat het oorspronkelijk met lange manen hoort op een arabier, maar ik kocht haar met korte manen en heb het zo gelaten, toen las ik een keer over lange manen en u wil ik daar wel wat info over!!
). We hebben een tijdje een arabier op proef gehad met lange manen en het was een crime. Onze eigen beesten hebben dan ook kórte manen. Bij de een staan ze heel geinig recht overeind (onze pleeborstel), maar die ziet er ook niet zo heel erg arabisch uit, da's een echte sportpony. De ander is juist heel rastypisch, en zijn maantjes krullen heel geinig om.

Half afscheren vind ik ook niet mooi (understatement), dan vind ik dit toch een stuk mooier.
(fjordenliefebber, wil wil jullie niet beledigen) ikke gaa het gewoon proberen, je weet maar nooit! 

! Ik heb dan ook al veel leuke reacties gehad, vooral omdat een hengstenvlecht vaak maar aan één kant van de hals wordt gedragen en daarom vindt men dit wel weer erg apart!