Begin augustus is er hier in de buurt de zogeheten 'Feestweek', wat smiddags in het teken staat van paarden vaak, en dan 's avonds maar een beetje drinken en feesten.
Nou doet deze stal (zijn er niet zoveel gewoon een paar) al jaren mee met de spelletjes die er worden gedaan, competities enzo, zoals bv ringsteken ofzo. Allemaal erg gezellig, maar wel erg druk; klappende mensen, muziek van de kermis.
Nou vroeg die eigenaresse of ik mee wilde doen met hem, en dat wil ik eigenlijk wel, maar ik zit nu toch te twijfelen.
Hij kan nogal nerveus worden van muziek en aangezien hij even is getraind voor de renbaan, denkik ook van klappende mensen. Sinds een tijdje ga ik nu wel met hem buiten rijden en dat gaat al veel beter (hij wil niet meer de hele tijd rennen) en dit gaat eigenlijk altijd goed als zijn maatje meegaat. Dit paard gaat ook mee, want dit is het tweede paard van die eigenaresse en we zouden dus samen voor alles opgeven.
Hij staat nu 24/7 op het land, aangezien zij op vakantie gaat en ik er even niet zoveel tijd voor had ivm exames enzo.
Dus als hij eraf komt, heeft hij minder conditie, en denk ik wel dat hij minder druk zal zijn. Ook ga ik hem van te voren dan goed longeren, zodat de ergste energie eruit zal zijn.
Maar wat zouden jullie doen, je gewoon opgeven en maar zien of het gaat? Tuurlijk kan ik altijd gewoon terug gaan, maar eigenlijk vind ik dat hij maar aan zulk soort dingen ook moet wennen, aangezien hij nog zo jong is? Ik heb nog even de tijd om hier over na te denken, dus misschien hebben jullie advies ofzo?
alvast bedankt