Toen ik d'r kocht was ze erg angstig. Ze vertrouwde niks en niemand.
Ik heb d'r vertrouwen voor een heel groot deel gewonnen, ze doet al steeds meer voor me, MAAR wat ze nog niet durft is voorop lopen
Als ik 't bos in ga met een ander, gaat dat prima als ze achterop loopt of schuin achter degene voor me, maar zodra ik probeer voorop te gaan, dan gaat ze stil staan en komt ze omhoog.
Als ik van de stal (over t erf) richting de bak wil lopen, dan wil ze dat ook niet, als ik d'r dan doorpak komt ze constant omhoog.
Ze gaat alleen als ik ernaast loop, of iemand voorop loopt.
Ik heb een keer geprobeerd met d'r "geweld" voorop te laten lopen, maar dan komt ze steeds hoger omhoog, dat het gewoon gevaarlijk wordt.
Op concours loopt ze wel gewoon vrolijk heel t terrein over. Ik ben al met d'r aan t springen, zodat ze steeds meer ziet en niet meer zo kijkerig is.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Alle tips zijn welkom

hihi... laat hem maar ns lekker rondkijken. en probeer hem anders al eens naast dat ander paard te laten lopen... ik hoop dat het goed komt succes ermee!!
je hebt haar al een goed huisje gegeven, en dat ze niet voorop wil lopen... ach er zijn erger zaken!
Ik zou het er niet bij laten zitten dat ze niet voorop wil lopen. Het voorop durven lopen is imo een belangrijke stap naar het alleen wegdurven. Maar dit moet je niet forceren, probeer langzaam dat vertrouwen te winnen.