Voeren jullie museli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:40

het paard van mijn lesgeefmens krijgt altijd muesli na het rijden. ik weet niet wat voor soort muesli dat is, maar dat is een soort wat hij nodig heeft ter aanvulling van het biks, voor meer energie enzow..

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:43

Ik gaf vroeger Pavo melange of kruidenmuesli. Tegenwoordig krijgen ze slobber...

Ze gaan er super van uitzien en staan er echt van te smullen. Ik ben hierop overgestapt toen mijn zusje d'r pony medicijnen kreeg voor de artrose en ben er ook super tevreden over.

Soms krijgen ze wat lucerne erbij....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:43

Guus en Zoe krijgen het beide. Ik voer van Hypostar niet de meusli maar de granenmiks. Die meusli plakt zo vies en gaat brokkelen je hele voerbak plakt
Granenmiks is bijna hetzelfde... plakt alleen wat minder.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:47

Ik voer altijd brok en muesli samen, gewoon voor het lekker zeg maar Tong uitsteken Ozis is er echt helemaal weg van! Ik voer haar overigens kruidenmuesli van Subli.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:30

crossmonster schreef:
ik voer nooit muesli
de meeste muesli's hebben geen goede verhoudingen
ze verkopen zo goed, omdat vooral WIJ het er lekker uit vinden zien !
door alle rommel en suiker die erin zit , zijn de paarden er ook dol op
kijk om medicijnen eetbaarder te maken is het een goed alternatief
maar als vervanger van brok of granen
ik heb er teveel paarden ziek van zien worden !

Ik had ook bij mijn oudje de biks door pavo muesli en slobber vervangen. Zou goed zijn omdat het ontsloten zou zijn. Dus ik kalmpjes aan overgeschakeld vorig jaar oktober. resultaat: spierbevangen wel maf nooit geweest en word niet mee gewerkt. Dus nu weer biks en gewoon een halve of hele muesli met zemelen als extra er naast gaat nu weer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:36

De meeste muesli's zijn geen volledig voer, op de zak staat ook vaak duidelijk dat het 'aanvullend is'. Die van mij krijgt 's avonds een 1/4 schep samen met biotine.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:45

maar met dat aanvullend kunnen ze toch ook bedoelen dat je er ruwvoer naast moet geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:14

Vamos krijgt muesli zonder haver als aanvulling op de rest van zijn voer. Ik voer havens omdat ik dat de beste kwaliteit vind tot nu toe.

Yessy

Berichten: 23040
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:15

ik voer na het rijden altijd 2 handjes muesli ofzo, maar dat is altijd, niet als ze wel of niet braaf was want dat snapt ze dan ook niet meer...

KiMmii

Berichten: 75
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:32

Jaah ik geef mijn paardje altijd muesli..
Altijd nadat ik wat met hem gedaan heb..
Gewoon omdat het lekker is voor hem, maar ook omdat ik hem knoflooksnippers geef dan blijven de vliegen een beetje weg Haha!..
Verder heb ik dus niet echt een reden..
Gewoon als extra eten dus haha..

ellepel

Berichten: 47457
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:36

ik voer muesli zonder haver van havens.

ik rijd gemiddeld vier keer per week, a drie kwartier en de mijne krijgt alleen smorgens een halve schep.( zo'n biksbakje)

daarnaast krijgt ie hooi, en aangezien meneer genoeg energie heeft krijgt hij die muesli puur voor de vitamines.

KiMmii

Berichten: 75
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:51

ellepel schreef:
ik voer muesli zonder haver van havens.

ik rijd gemiddeld vier keer per week, a drie kwartier en de mijne krijgt alleen smorgens een halve schep.( zo'n biksbakje)

daarnaast krijgt ie hooi, en aangezien meneer genoeg energie heeft krijgt hij die muesli puur voor de vitamines.



Jep die voer ik ook..!!
wat een toeval haha..
Ik geef die, omdat ik een arabiertje heb..
Dus zonder haver maarre hij kan de haver eigenlijk wel gebruiken.. Schijnheilig haha

boemel

Berichten: 8527
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:09

Ik voer een halve kg muesli per dag bij van Pavo. Het is er een zonder haver. Ik voer wel haver bij, maar dat kan ik zo makkelijker aanpassen aan het werk dat ze gedaan heeft.