Vervolg: hoeveel uur per dag staan jullie paarden buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:41

die van mij staan ook 24/7 buiten. Alleen als het 's winters heel erg koud wrordt gaan ze in een kapschuur Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:35

Hallo

Die van mij staan ook 24 uur buiten.
Behalve het fjordenveulen en haflingerveulen, die gaan 's avonds (donker wordt) de stal in, dit heeft meer te maken met voer, ze moeten meer hebben dan de shetten.
In Januari gaan ze naar een andere wei, daar staan ze fulltime buiten, met gigantisch afdak, ligt heel beschut aan de boskant.

Groetjes Anke

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:48

Een van de reden waarom ik 1 1/2 jaar geleden naar een privé-stal gegaan ben, is dat ze in de "oude stal" zeer weinig buiten kwamen (na veel gedoe en zelf iedere keer 15 km heen en 15 km terug rijden en dan ´s avonds het zelfde spelletje nog eens Boos! , "alleen maar" om ze naar buiten/binnen te doen !)
Nu staan ze vanaf dat het licht is, in de zomer tot ca. om 20.00 uur buiten, in de winter tot ca. 18.00 uur buiten

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-25 12:53 ]</font>

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:06

In de zomer zodra het licht is, de stalhouder is aspergeteler en moet dan erg vroeg op Haha! , ze blijven dan tot donker buiten en in de winter gaan ze van zonsop- tot zonsondergang naar buiten, op hele grote weiden Haha! Vork Cool .

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:36

Helaas staat die van mij momenteel ook de hele dag binnen, behalve wanneer ik hem buitenzet. Nu gaat dat nog, maar als ik werk heb, dan niet meer... Dan kan ik hem maar een uurtje losgooien en een uurtje rijden. Verder vind hij er op het moment ook niet veel aan om in een paddock te staan. Ik krijg hem er met moeite in. Voelt zich alleen en hij heeft er niets te knabbelen denk ik...
Ik hoop nog steeds dat ik iets tegenkom waar je en goed kunt rijden, en je paard lekker overdag naar buiten kan en de stal netje schoon blijft... Het zal wel teveel gevraagd zijn.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:46

Op mijn vorige stal kwam de paarden maar heel weinig buiten, ook een van de redenen dat ik ben weggegaan.

Op deze stal mogen ze in principe het hele jaar buiten. Alleen als het heel slecht weer is blijven ze binnen. De afgelopen 3 dagen staan de paarden wel binnen omdat het alleen maar nat en vies was buiten, en de wei is zo spekglad van de modder dat dat niets is. Meestal gooi ik ze dan een uur in de bak en daarna nog rijden ofzo. Ik ben 3 of 4 dagen in de week vrij, dus dan zorg ik dat ze overdag ook eruit komen, het liefst dus de hele dag in het weiland.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:47

Jellie (verzorg/bijrijdpony):
+/- 9 uur eten(bix + hooi)
half 10/10 uur naar buiten
4 uur naar binnen
5 uur eten(bix + hooi)

zo is hun dag ongeveer
Want meestal kom ik om 6 uur en dan moet ze wel goed uitgegeten zijn.

Ineke2

Berichten: 33145
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:27

Shadow staat tot December ongeveer 24/7 buiten (behalve als echt heel hard regent, maar das maar zelden)
Daarna staat ie een paar uur per dag in de buitenbak en de rest op stal.

Bassie komt zomers af en toe op het weiland, en dan s'nachts ook.

Samier gaat zomers een week of 4 dag & nacht het weiland op (moet ie met de trailer heen) de rest van het jaar staat ie op stal...bij de manege hebben ze een klein stukje wei (wat minstens 20 minuten lopen van de manege vandaan ligt) en dat is alleen voor de manege paarden/pony's.

Kareltje helemaal nooit...vinden de eigenaren niet belangrijk...hij krijgt bix en hooi, dat vinden ze genoeg Verdrietig Ondertussen verveelt ie zich zo dat is gaan kribbebijten en luchtzuigen. Ook daar doen ze niets aan, terwijl hij al bijna geen tanden meer over heeft (beestje is 6/7 jaar) *zucht* Verdrietig

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:46

Sun staat vanaf 's morgens 8 uur op het weiland,
en 's middags rond vier á vijf uur gaat ze weer op stal Tong uitsteken

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:56

tinkie staat ongeveer 3 a 4 uur per dag buiten.verder op stal met veel frisse lucht en een paar keer per week laat ik haar los in de binnebak.ze komt iedere dag naast de weidegang eruit als ik kom,dus ze heeft genoef afleiding.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:56

24 uur per dag Lachen

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:58

Mijn paardje staat in de zomer hele dagen buiten en in de winter van 09.00 tot 18.00 tenzij het weiland echt te hard is door vriezen.
Ze staan in behoorlijk grote weilanden, is wel vervelend als ie niet uit zichzelf naar het hek toe komt, en ze worden vrij vaak verweid.
_________________
"Men kan niet verwachten dat een paard zo mooi is en zo hoog mogelijk zal springen, als het met doornige braamstruiken wordt geslagen."(Xenophon)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: missy_m op 2001-10-25 19:59 ]</font>

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:29

hoihoi,

Onze paardjes staan vrijwel de hele dag buiten, ligt natuurlijk ook aan het weer enz. maar over het algemeen gaan ze rond een uur of tien naar buiten en komen ze rond een uur of 4 binnen. Dat is dus in de winter. In de zomer blijven ze langer buiten en als het erg heet is gaan ze s'nachts buiten en staan ze overdag op stal. Maar niets is beter voor een paard dan de buitenlucht en beweging. Als onze paardjes een dag niet naar buiten kunnen vinden ze dat echt supererg! En als ze de dag daarna weer buiten komen zijn ze supergek. En als het te nat is in de wei dan doen we ze een halve dag in de rijbak. Dan hebben ze waarschijnlijk wel allemaal een modderbad genomen dus zijn ze lekker vies maar dat maakt niet uit want je ziet gewoon dat zo'n dagje in de buiten lucht ze goed doet.!
Ik weet wel dat niet iedereen hiertoe de mogelijkheid heeft maar als je ze buiten kunt doen laat ze dan naar buiten. Je kunt ze beter dag en nacht buiten hebben staan dan dag en nacht binnen.(met name de jonge beesten en de bejaarden)

groetjes jeannette

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:36

voor alle mensen die in de randstad wonen....
ik weet niet precies waar jullie wonen, maar op stal wennekers in het adamse bos kan je een stukje land huren voor maar ong 200 per jaar (!). je moet het alleen wel helemaal zelf onderhouden. maar het is heel geschikt als je je paard voor een periode in de wei wil zetten. (aangezien jullie niet in adam wonen)

nou ja, misschien doen jullie er wat mee, misschien niet.....
xxx, sumisha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:12

van 8 uur smorgens (jaja een vroeg opstaande staleigenaresse *LOL* ) tot ongeveer swinters 6 uur en zomers soms snachts ook en anders om een uur of 9 naar binnen . Ze staan dat op een stukje kaal land (uitloopje) en mogen ongeveer (door dat we maar een klein weitje hebben) 3 tot 4 x per week een paar uurtjes op het weitje om gras te eten..

groetjes

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:32

kvika staat natuurlijk ook altijd buiten Haha!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:26

mijn (verzorg)fjord staat met nog 9 andere in de wei. 's avonds rond 8 uur gaat de kudde naar buiten en de volgende dag gaan ze 's middags weer naar binnen meestal rond een uur of 2- 3. maar ze staan eigenlijk nooit langer als 8 uur op een dag binnen. ook als het vriest, sneeuwt of regent. het moet echt heeel slecht weer zijn voordat ze binnen worden gezet Koe Lachen

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:47

mijn shetlander staat van morgens 10.00 uur tot ongeveer s'avonds 19.30 uur buiten, maar niet als zijn weidje te modderig is dan staat die op een stuk stenen en een klein stukje gras een kwart wei wat is heb. Pling

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:06

Onze ponies staan van 9:30 tot 16:30 uur buiten, in de zomer (met lekker weer) staan ze 24 uur per dg buiten :>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:39

In de zomer staan onze paarden en ponies van 8 uur tot 18.00 uur buiten. In het najaar en in de winter als het weer het toelaat en het land een beetje droog blijft van 9 tot 16.00 uur. En dat vinden ze prima

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:08

Ik denk dat Felix ong rond half 9 a 9 uur naar buiten gaat.
Dan staat hij buiten totdat ik kom en meestal is dat tot 18.30 uur, dan ga ik rijden of longeren. Ik zet hem eigenlijk alleen binnen omdat hij nat is en eten moet hebben.
Danno loopt nog 24 uur buiten omdat ik daar nog niet veel mee doe.
Het ligt helemaal aan het weer en wat de bodem gaat doen wanneer ik hem binnenhaal.
Als de bodem redelijk blijft kan het zijn dat hij de hele winter buiten blijft.
Zomers staan ze allebei 24 uur buiten, ideaal hoef je niet te mesten Haha!
ik vind het heel belangrijk dat paarden lekker veel buiten kunnen lopen.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:02

Nu nog tussen 11 en 5 uur. Is dus 6 uur per dag. Maar wordt steeds korter omdat het steeds kouder wordt! Het duurt niet lang meer voordat ze echt in de stal BLIJVEN Haha!

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:14

Ailin staat overdag buiten. dus ikd enk een uur of 9 zomers langer swinters korter. en met echt slecht weer nog minder.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:22

Mijn paard staat 24 op 24 uur buiten, zalig toch voor een paard!

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 23:16

Ik snap niet dat sommige mensen hun paarden binnen halen als het kouder wordt. Paarden kunnen enorm goed tegen kou.
Als de wei een prutbende is kan ik het me wel voorstellen want dan staat die van mij ook niet 24 uur buiten, maar van een beetje kou gaan ze niet dood hoor.