Vrijdagavond is er een nieuwe pony op stal gekomen die ik ga leasen. Het is een ontzettend lief dier, maar toch behoorlijk pittig. Als ik eenmaal in de bak ben/erop zit is ie harstikke braaf
Bij het poetsen is ie ook lief, als er een andere pony ook op stal staat. Maar zodra die andere pony dan meegenomen wordt wil de nieuwe pony er achteraan. Als ie niet vast staat heb ik heel veel moeite om hem dan bij me te kunnen houden, en gisteren stond ie vast (tussen 2 touwen) en hij ging helemaal aan de touwen hangen, achteruitlopen, zakte door zn achterbenen en toen knapte de musketonhaak. Nou was er een andere man bij die hem vastpakte, en toen ik er eenmaal op zat was het weer helemaal goed. Maar hoe zou het gaan als er niemand anders in de buurt is, als ik alleen met hem op stal ben? Wat moet ik doen in zo'n geval?
Nou staat ie nog niet bij de andere paarden in de wei (hij moet eerst rustig wennen aan gras en mag nog niet direct bij de rest) dus misschien dat ie een stuk rustiger wordt als ie op den duur wel gewoon bij de rest in de wei staat?