Rijbewijs of veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:05

Rijbewijs ook al is het een moeilijke keuze om te kiezen eindelijk je eigenpaardje.

Een leuke paardje hoeft zeker niet veel geld te kosten. Eerst je rijbewijs zou ik doen en intussen je ogen open voor een leuk paardje.

gr

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:40

Tinne schreef:
Rijbewijs!
De redenen zijn hierboven al veelal gegeven, maar ik denk dat je nu meer hebt aan een rijbewijs dan aan een veulen...



helemaal mee eens ik zou ook voor een rijbewijs gaan!! Zo duur!!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 00:05

ik kies het veulen....
ik ga een paardje kopen in plaats van dat ik mn rijbewijs haal....

Je moet kijken wel je zelf het liefste wilt...echt
hun hier denken allemaal paard komt nog...
en ik denk rijbewijs komt nog haah
reis nu ook met de trein en gaat prima...
En boven dien als je je ijbewijs hebt heb je je auto nog lang niet!

Je moet gewoon je hart volgen
Succes!!

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 00:29

gewoon doen wat je zelf denkt dat het beste is voor jou ...
ik zou er nog eventjes over na denken en niet te overhaast je beslissing nemen ...
Een eigen paardje is leuk absoluut
maar je rijbewijs is ook heerlijk (spreek uit ervaring)
Maar bij mij was het helemaal lekker omdat ik mijn eigen autootje al voor de deur had te staan ...
Denk er nog evne lekker over na ...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 00:32

Rijbewijs. Dat is het enige diploma waar ik dagelijks wat aan heb. En als het een beetje tegenzit (of meezit) ben je daar meer geld aan kwijt dan aan dat veulen.
Heb je het veulen eenmaal, is het moeilijk om nog wat opzij te zetten voor je rijbewijs.

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:26

Absoluut het rijbewijs. Zul je beleven dat je straks ergens stage moet lopen waar geen openbaar vervoer komt. Zowiezo vind ik een rijbewijs belangrijker dan een paard.
Hoeveel tijd neemt je studie? Heb je dan nog tijd voor je veulen. Het zijn allemaal afwegingen die je moet maken dus ik zou zeggen zet alle voors en tegens naast elkaar en maak dan een bewuste keuze.
Succes.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:45

Een veulen kost zoveel tijd niet hoor. Eerder een hoop centjes. Ik ben er sowieso een voorstander van dat je een paard koopt die al beleerd is en wat ouder. Dan heb je ook de risico's niet dat er iets tijdens de opfok gebeurd waardoor je er nooit op zou kunnen rijden, je kunt zien of het onder het zadel klikt. Als je nu een veulen zou doen, moet je hem de eerste drie jaar toch ergens inscharen en kun je niet teveel met hem doen.

Even een klein rekensommetje: Als je nu een veulen koopt, en je moet er nog drie jaar voor zorgen, dan ben je tegen die 10.000 Euro kwijt tegen de tijd dat je er op kunt.
Voor 10.000 Euro kun je een leuk ouder paard kopen, en daar meteen op rijden.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:33

Ik heb er nog eens over na gedacht Knipoog

Een rijbewijs kost meer dan een veulen, qua het bedrag dat je vergoed krijgt, want je moet de stal kosten zelf betalen. Dus als je de aanschaf tegenover de kosten voor je rijbewijs zet is het slimmer je rijbewijs te laten vergoeden. In de tussentijd zet je het geld wat je anders kwijt zou zijn aan stalling opzij en tijdens of na je rijbewijs, als je voldoende gespaard hebt, koop je dan een veulen van je gespaarde geld... Je snijd jezelf behoorlijk in de vingers als je kiest voor een veulen denk ik....

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:44

En wat als je straks je veulen hebt en geen rijbewijs? Je hebt een leuk weiland op het oog zei je? Stopt daar een bus vlakbij, of ben je van plan altijd te gaan fietsen? Ook met regen en storm?

En als hij straks aan het zadel gaat wennen, zadel mee in de bus naar het weiland? (samen met dekje, hoofdstel etc...) Of achterop de fiets?

Of als hij weg moet uit dat weiland of je wilt hem op stal hebben. Zoek je dan niet alleen de beste stal uit, maar ook degene die met OV te bereiken is?

Of er is iets aan de hand met je paard, moet je eerst op de bus wachten om erheen te kunnen...

Of heb je een prive-taxi? Haha!

Oftewel, Je rijbewijs zou je nog wel eens van pas kunnen komen als je straks je eigen paard/veulen hebt... (want die komt er heus wel een keer!)