Ik heb zo'n 5 jaar paard gereden, daarna ben ik er 4 jaar helemaal mee op gehouden. Ik rij nu weer sinds een jaar, en het bevalt me hardstikke goed. Ik rij nu vaak 2 lessen in de week. Ik zou nog veel vaker willen rijden. Ik heb gedacht aan een paard leasen. Maar volgens mij kan dit nergen in omgeving Apeldoorn. Een verzorgpaard lijkt me ook heel leuk, maar die zijn moeilijk te vinden. En eigenlijk denk ik dat ik wel zo ver ben dat ik een eigen paard zou willen hebben. Maar de vraag is: wat kost dat nou? Weet iemand een leuke stal in de buurt van Apeldoorn. Het liefst ergens waar je zo de veluwe op rijd. Ik ben nl. iemand die heel erg van buiten rijden houd. En moet je een "recreatiepaard" verzekeren tegen ziektekosten of heeft dit geen zin? Ik ben van plan ongeveer 2500 euro uit te geven voor een paard. En moet je een paard rontgenologisch en klinisch goed laten keuren. Of anders gezegt: als die rapporten goed zijn, heb je dan een goed paard?
Waar kun je het beste een paard kopen. Ik zou hem wel eerst een maand op proef willen hebben i.v.m of het klikt of niet. Wie o wie heeft er tips voor mij, of goede internetsite's waar ik het een en ander kan nalezen?Alvast bedankt,
Groetjes Plutinda