Röntgenologisch keuren, wie betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:37

Bij ons in Noord Holland werkt het ook zo hoor!! Althans lijkt mij een eerlijke deal, ik heb het altijd zo gedaan, ook bij een klinischekeuring!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:38

Pipo schreef:
4000 euro is NEGEN duizend gulden. Ik heb dat niet wekelijks op de tafel liggen, en met mij velen niet.


Je hoeft het niet met me eens te zijn, geef alleen aan hoe IK het doe!!

Kee?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:42

Cinzano schreef:
Je hoeft het niet met me eens te zijn, geef alleen aan hoe IK het doe!!

Kee?!



Fijn om te weten dat jij het zo doet. Als iemand mij dan een keer belt met eentje die rot op de poten is dan kan ik die in ieder geval voor 4 aan jou slijten Haha!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:44

OK dan! goed dat we dat weten!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:44

Pipo schreef:
Fijn om te weten dat jij het zo doet. Als iemand mij dan een keer belt met eentje die rot op de poten is dan kan ik die in ieder geval voor 4 aan jou slijten Haha!




Dacht je nou echt dat ik zo simpel was???
Wat ben jij kort door de bocht zeg!!

Dus iedereen die een paard niet rontgonolisch laat keuren is niet instaat een goed paard te kopen???

(zal niet zeggen dat ik je reactie gewoon ongelooflijk DOM vind, maar als jij het zo wilt beredeneren, fine )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:46

Cinzano schreef:
Dacht je nou echt dat ik zo simpel was???
Wat ben jij kort door de bocht zeg!!

(zal niet zeggen dat ik je reactie gewoon ongelooflijk DOM vind, maar als jij het zo wilt beredeneren, fine )


Jij keurt ze toch niet voor dat geld? En fout op de foto betekend niet kreupel dus............

Of heb je toch stiekem dat rontgenologisch oog ?

Dom.......tja ik vind het dom om niet te keuren.....zo heeft ieder zijn eigen interpetatie van dom zijn..........

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:59

Pipo"]
Jij keurt ze toch niet voor dat geld? En fout op de foto betekend niet kreupel dus............
[/quote]

Welke Foto???? Nu begin je echt DOM te doen... ik zeg net dat ik een paard onder de 4000 euro niet rontgonolisch laat keuren, dusssss WELKE FOTO Verward

[quote="Pipo schreef:
zo heeft ieder zijn eigen interpetatie van dom zijn..........


Klopt
Zijn we het eindelijk eens met elkaar!!!!

Maare even voor de duidelijkheid, als jij een shetje of pony van 200 euro kan kopen voor je dochter (ervan uitgaande dat je er eentje had) zou je die dus ook rontgonologisch laten keuren???

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:00

Pipo"]
En fout op de foto betekend niet kreupel dus............
[/quote]

Welke Foto???? Nu begin je echt DOM te doen... ik zeg net dat ik een paard onder de 4000 euro niet rontgonolisch laat keuren, dusssss WELKE FOTO Verward

[quote="Pipo schreef:
Dom.......tja ik vind het dom om niet te keuren.....zo heeft ieder zijn eigen interpetatie van dom zijn..........


Klopt
Zijn we het eindelijk eens met elkaar!!!!

Maare even voor de duidelijkheid, als jij een shetje van 200 euro kan kopen voor je dochter (ervan uitgaande dat je er eentje had) zou je die dus ook rontgonologisch laten keuren???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:02

Cinzano schreef:
Klopt
Zijn we het eindelijk eens met elkaar!!!!

Maare even voor de duidelijkheid, als jij een shetje van 200 euro kan kopen voor je dochter (ervan uitgaande dat je er eentje had) zou je die dus ook rontgonologisch laten keuren???


Ging even door op het feit dat ik dus de paarden met rotte poten aan jou kon verkopen voor zat geld. Daarmee................op de fotos niet goed, betekend niet gelijk kreupel.

Shetjes keur ik uberhaupt niet. Ik heb het over sportpaarden hier, daar ging het topic over!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:03

Als ik verkoop stel ik de koper in de gelegenheid om te keuren, maar ik stem alleen in met het bij niet goegkeuring alleen het klinische te betalen.
Een klinische keuring zie ik eigenlijk als iets wat je in feite standaard laat doen (soms niet) maar een rontgologische keuring vind ik geheel een eigen keus.
En ja ik ben toch echt brabander Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:04

Ik heb mijn schet (van minder dan 200 euro) achter even op de foto laten zetten omdat er nogal vaak problemen met de knieën zijn.
Liever de kosten van een foto vooraf dat een hoop kosten en ellende achteraf.

En dames......blijven we wel een beetje aardig tegen elkaar doen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:05

Pipo schreef:
Ging even door op het feit dat ik dus de paarden met rotte poten aan jou kon verkopen voor zat geld. Daarmee................op de fotos niet goed, betekend niet gelijk kreupel.

Shetjes keur ik uberhaupt niet. Ik heb het over sportpaarden hier, daar ging het topic over!


Daar vallen (sport) pony's dus niet onder... oke weet ik dat.

Maar nogmaals vind je gewoon kort door de bocht, hoe simpel kan iemand zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:09

Cinzano schreef:
Daar vallen (sport) pony's dus niet onder... oke weet ik dat.

Maar nogmaals vind je gewoon kort door de bocht, hoe simpel kan iemand zijn


Liever kort door de bocht dan een bok met rotte poten op stal hebben staan.

En hoe komt het toch dat iedere sport/handelstal of prof het ook op deze wijze doet Verward Zijn die ook allemaal dom en kort door de bocht Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:10

ik heb tot nu toe gereageerd bij een 2 jarige, 4x een 3 jarige (waarvan 1 zeer licht aangereden) en een 5 jarige, licht aangereden
van de prijzen 3500 tot 4000 euro en allen was kosten koper.
En ik begin daar dus ook niet aan.
Nu een goedkope, dadelijk een dure wat voorkomen had kunnen worden door een foto.

maar ik ken al die mensen niet, weet ook niet of ze te vertrouwen zijn als ze zeggen nooit kreupel geweest.
Dus voor mij een erg groot risico om zelf te betalen.
Als hun zeker zijn dat het paard nooit kreupel is geweest is voor hun het risico kleiner van keuren.

want idd, dadelijk kom ik paarden tegen waarvan ze weten dat het fout zit, lachen ze zich kapot dat ik met dat paard naar de keuring sjouw.

Verder vind ik dit reele prijzen voor paarden die niks kennen.
ik zoek verder ook geen crack, maar een gezond maatje voor Kawa waar ik af en toe eens een dressuurwedstrijdje mee wil starten.

verder komt die misschien wel weer eens te koop, dan wil ik hem ook weer fatsoenlijk kwijt kunnen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-04 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:10

Dat kort door de bocht maakt de discussie juist zo interesant.
Tenminste dat vind ik Haha!

Ik hoor ook in het rijtje, dombo's thuis dan haha.
Idd laat ik pony's niet keuren, mits ze mij te duur zouden kosten bij aanschaf(omdat deze voor de verkoop door zouden moeten)

Een paard is een ander verhaal. Ook dan kies ik niet altijd voor keuren. Dan doel ik op een recreatiepaard, als het goed erbijstaat en geschikt is voor dit doel is het al prima.

Mocht ik gaan voor een sporter dan laat ik wel klnisch keuren.
Rontgologisch is iets wat ik daarna beslis.
Als ik boven de 5000 koop is het zeker wel iets waar ik expres bij stil ga staan.
Daaronder hangt het van het paard en de klinische keuring af.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:14

Pipo"]
Liever kort door de bocht dan een bok met rotte poten op stal hebben staan.
[/quote]

Gelukkig heb ik dat ook nog nooit gehad.... mazzel he *LOL*

[quote="Pipo"]
En hoe komt het toch dat iedere sport/handelstal of prof het ook op deze wijze doet Verward
[/quote]

Omdat die vaak duurdere paarden hebben dan die 4000 euro
([size=9]lees je dan echt helemaal niet wat ik schrijf?? Verward )[/size]


[quote="Pipo schreef:
Zijn die ook allemaal dom en kort door de bocht Verward

Nee maar jij wel, jij stelt je niet open voor de ideeen van andere....
Laatst bijgewerkt door _10_ op 09-06-04 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:15

holly schreef:
Mocht ik gaan voor een sporter dan laat ik wel klnisch keuren.
Rontgologisch is iets wat ik daarna beslis.
Als ik boven de 5000 koop is het zeker wel iets waar ik expres bij stil ga staan.
Daaronder hangt het van het paard en de klinische keuring af.


Dit kan dus echt niet

Volgens Pipo Clown althans.....


Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:16

Mazzel Cinzano..........die hebben echt vaak geen duurdere paarden qua inkoopsprijs. Die kopen gewoon bij de fokker en particulier. Dat die dieren een jaar of 2 later heel wat duurder zijn...........ja. Maar op dat moment van inkoop niet hoor!

Misschien zijn die ook wel heel dom Cool

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:16

runningkawa schreef:

maar ik ken al die mensen niet, weet ook niet of ze te vertrouwen zijn als ze zeggen nooit kreupel geweest.
Dus voor mij een erg groot risico om zelf te betalen.
Als hun zeker zijn dat het paard nooit kreupel is geweest is voor hun het risico kleiner van keuren.

want idd, dadelijk kom ik paarden tegen waarvan ze weten dat het fout zit, lachen ze zich kapot dat ik met dat paard naar de keuring sjouw.

Verder vind ik dit reele prijzen voor paarden die niks kennen.
ik zoek verder ook geen crack, maar een gezond maatje voor Kawa waar ik af en toe eens een dressuurwedstrijdje mee wil starten.


Met deze omschrijving zou ik zeggen, mensen waar jebij gaat kijken komen op een bepaalde manier over. Jij mag alles vragen en er moet spontaan een antwoord komen. Daaruit maak je heel veel al op.

Als jij mag keuren is het fijn, maar idd welke kosten zijn daaraan verbonden en aan wie.
Ik ben ook niet van plan om bij afkeur toch te betalen. Stal nou dat ik perongeluk 10 paardjes zou moeten laten keuren omdat het maar niet erdoor komt. Joh dan ben ik mijn budget al kwijt.(niet dat dat veel voorkomt)

Net zoals ik al aangaf, ligt het er geheel aan wat voor eisen je steld aan een paard.
Aangezien jij op mij overkomt als een sporter zal je waarschijnlijk kiezen voor een fijn paard welke ook heerlijk te bewerken is. Dus met de optie om toch weer je sport goed op te pakken.
Dan zou ik idd ook een correct paard willen kopen. Dus idd de afspraak over keuren zou ik ook belangrijk vinden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:19

Pipo schreef:
Mazzel Cinzano..........die hebben echt vaak geen duurdere paarden qua inkoopsprijs. Die kopen gewoon bij de fokker en particulier. Dat die dieren een jaar of 2 later heel wat duurder zijn...........ja. Maar op dat moment van inkoop niet hoor!

Misschien zijn die ook wel heel dom Cool



Oke bewijs geleverd, JIJ LEEST ECHT NIET WAT IK SCHRIJF!!!

Ik heb NOOIT gezegd dat iemand dom is omdat hij een paard rontgonologisch laat keuren.
Ik geef alleen aan de IK dat niet doe bij een paard onder de 4000 euro!!


LEZEN PIPO
Laatst bijgewerkt door _10_ op 09-06-04 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:19

Cinzano schreef:
Dit kan dus echt niet

Volgens Pipo Clown althans.....


Knipoog


Ja wel hoor, maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt lieverd.
Een sportpaard ala pipo's smaak is erg duur en dan wil je idd zeker zijn van je uitgaven.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:20

holly schreef:
Ja wel hoor, maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt lieverd.
Een sportpaard ala pipo's smaak is erg duur en dan wil je idd zeker zijn van je uitgaven.


Ik ook.... indien een paard meer dan 4000 euro kost zou ik hem zeker WEL rontgonologisch laten keuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:21

en een paard van 3750 van 3 jaar die niks kent niet?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:23

ha ha wat een lol .... het is (ook bij mij) dus wel afhankelijk van het paard, leeftijd, kunnen enzov. maar die 4000 euro geef ik even aan als richtprijs, had netzogoed 3500 of zelfs 5000 euro kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:24

Cinzano schreef:
Dit kan dus echt niet

Volgens Pipo Clown althans.....


Knipoog


Het kan wel.........maar ik zou het niet doen Haha! Ik heb teveel ongelukkige mensen gezien die dat wel deden en een half jaar later diep ongelukkig waren.