Wie houdt me tegen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:00

Vippie schreef:
Ik heb geen friezenfan of friesaholic maar ik verklaar je compleet voor gek wat je nu wilt gaan doen.
Koop dan geen fries, je wist waar je aan begon toen je hem kocht.
Vinnet dan net zo'n wanabee KWPNer worden zonder sokken en manen.
Nee echt..... je moet het zelf weten maar ik vinnet doodzonde..


Gelukkig bestaat Tjal uit meer dan alleen manen, hij blijft hetzelfde paard en dus dezelfde Fries. Ik ben ook absloluut geen friezenfan, ben gewoon op het paard ansich gevallen en nam al dat haar voor lief.

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:06

Barb schreef:
Ook ik vind het doodzonde.

Je wilt ze dus eigenlijk vooral kort hebben omdat je de vlechten lelijk vind Verward


Jep, wat heb je aan lange manen als ze altijd en eeuwig in vieze vlechten vol met strootjes hangen?? Los is geen optie, dus kort lijkt dan de beste oplossing Haha!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:09

En een hengstenvlecht?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:10

Aan de ene kant is het zonde denk ik, omdat (als de manen schoon zijn althans Tong uitsteken) het erg mooi is. Maar aan de andere kant kan ik je begrijpen.

Trek de stoute schoenen aan en doe het gewoon, je paard vind een totale metamorfose vast leuk Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:11

Jellie"]
En een hengstenvlecht?
[/quote]

[quote="Marijn4045 schreef:
In een hengstenvlecht kan ik ze niet laten zitten omdat hij dan helemaal gaat schuren.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:12

Ik zou het gewoon doen! Ik ben altijd wel in voor een uitdaging Knipoog. Heb eens in je profiel zitten neuzen en volgens mij staat het erg chiq, aangezien het idd niet een op en top fries is (al helemaal niet nu de sokken er al af zijn)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:14

Hoppa de schaar erin! Die vlechten zijn idd lelijk en ik kasn me voorstellen dat het voor het paard ook geen pretje is om steeds met die lange vlechten erin te lopen en anders op zijn eigen haar te staan. Met rijden lijkt het me ook niet al te handig.
Dus hoppa! Alles er maar af! OK dan! Zet hem op! Wel de foto's aan ons laten zien he?!

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:17

Gewoon doen. Het is opzich wel lekker, die warme bos van zijn hals af, maar wel kunnen er meer vliegies bij.

Ben wel benieuwd naar het resultaat, zal wel wennen zijn bij een Fries, maar het is wel praktischer.
Handbreede vind ik mooi. Zo er tussen in vind ik niets Maar zo heeft ieder zijn/haar eigen mening.

Wel het resulataat laten zien natuurlijk he Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:27

Persoonlijk vind ik het zonde, dat hoort gewoon bij een fries die hele lange manen. Ik ben helemaal geen friezen-fan, maar dat is toch wel 1 van de mooiere dingen aan een fries vind ik.

Mag ik vragen waarom je dan een fries heb? Omdat je de sokken al scheert en nu ook de manen om zeep gaat helpen....
Had je dan niet beter gewoon een KWPN-er kunnen nemen?
Niet kwaad bedoeld ofzo hoor, ieder z'n eigen smaak, maar ben gewoon benieuwd waarom....

Verder is het jouw paard, en zoals al gezegd werd het groeit wel weer aan.
Als je het echt zo zat ben kan je het gewoon doen. Maar idd weet wel wat je op je hals haalt, je zult absoluut commentaar krijgen van een hoop friezen-fans.

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:28

Geweldig, al die verschillende reacties! Ik kan niet wachten om te beginnen! Hopelijk post ik zondag de voor en na foto's van Tjalko extreme complete beauty make-over!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:32

Gaaf! Ben benieuwd!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:34

Me too Knipoog

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:48

Doen!

Ik heb een aantal maanden geleden de manen van mijn lusitano (80 cm) eraf geschoren. Dus nog heftiger. Heb er geen spijt van. Ze zijn nu weer mooi aangegroeid en ik hou ze iets langer dan handbreedte (anders kan ik niet meer vlechten)

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:58

Zo, mooi paard (ik keek net even in je profiel) *LOL*
Ik vind dat je zelf moet weten of je z'n manen kort knipt. Ik vind het zelf wel heel mooi staan hoor, maar ik kan me ook voorstellen dat het ook veel nadelen heeft. En als je het uiteindelijk toch niet mooi vind.. laat je het toch gewoon weer groeien
En ik ben echt heel benieuwd naar de foto's !! *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:59

Ik heb trouwens de manen van mijn KWPNers altijd anderhalve handbreedte,
zeker als je van die dikke knotten met naald en draad wilt maken heb je meer lengte nodig den 1 handbreedte.

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat worden! Haha!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:02

En tóch denk ik dat je spijt gaat krijgen... Nagelbijten / Gniffelen

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:03

He Sjuim, sexy avatar! Mag ik daaruit concluderen dat je vanavond of morgen tante wordt??

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:09

Malibu schreef:
Mag ik vragen waarom je dan een fries heb? Omdat je de sokken al scheert en nu ook de manen om zeep gaat helpen....
Had je dan niet beter gewoon een KWPN-er kunnen nemen?
Niet kwaad bedoeld ofzo hoor, ieder z'n eigen smaak, maar ben gewoon benieuwd waarom....


Ik heb Tjalko niet uitgezocht op zijn ras, maar op zijn uitstraling en karakter. Later bleek hij ook nog leuk te kunnen lopen, toen was het plaatje compleet. Ik ben gevallen op het paard opzich, of dat nou een Fries of een KWPN-er is, lekker belangrijk! De manen en sokken zijn niet hetgeen dat een Fries (ik kan alleen voor de mijne spreken) uniek maakt, dat is echt wat te oppervlakkig...

Om sokken eraan te houden ondanks mok (tot bloedvergiftiging aan toe) vind ik pertinent dierenmishandeling en ik denk dat Tjal zijn blote nekkie straks ook wel lekker koel vindt.

Maar goed, ik had mezelf zo beloofd niet in discussie te gaan en mezelf niet te gaan verdedigen, maar met zo'n onderwerp ontkom ik er niet aan vrees ik Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 09-06-04 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:15

Lekker doen! Ik denk dat het best mooi zal zijn, dan wordt het meer een sportpaard. Laat je nog een foto zien?

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:23

Gewoon beginnen Ik zou niet alles in een keer doen, dus eerst bijv. 1/3 eraf... Mocht je dan heel hard moeten slikken is de "schade" nog te overzien. Denk je: OK dan! Nou, dan kan er toch nog een stuk af?

Krijgen we wel foto's van de metamorfose??

Tallie1979
Berichten: 22759
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:29

Jij moet lekker doen wat je zelf wilt.. Haha! Als jou dit beter en makkelijker lijkt dan zou ik als ik jou was het zeker niet nalaten Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:42

Citaat:
Maar goed, ik had mezelf zo beloofd niet in discussie te gaan en mezelf niet te gaan verdedigen, maar met zo'n onderwerp ontkom ik er niet aan vrees ik


Hihi, sorry dan...

Was echt alleen maar uit pure nieuwschierig hoor. Dit vind ik ook best leuk om te horen dat iemand niet een fries neemt om het uiterlijke maar om de karaktereigenschappen

In mijn omgeving ken ik dus echt alleen maar mensen die friezen dus hebben puur om mee te fokken, naar de keuring en voor de kar te lopen.

Ze doen ook wel dressuurwedstrijdjes, maar dat is volgens mij meer bijzaak voor hun...

Maaruhh, ben wel benieuwd naar de foto's hoor! Heb nog nooit een fries met korte manen en geschoren sokken gezien Haha!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:44

Tja je moet het zelf weten maar ik vind persoonlijk een fries met echt korte manen geen gezicht met de hals die friezen hebben. (had bij ons op stal ook eens iemand gedaan en had er onwijs spijt van)

Waarom trek je de manen niet zodat ze wat dunnen en korter worden zodat ze weer handelbaar zijn? Dus wel nog een beetje lang laten. Dan kan je eerst kijken of je daarmee uit de voeten kunt en dan kan je ze altijd nog op handbreedte trekken.

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:46

Gewoon doen, een fries die ik ken heeft al zolang dat ik hemm ken korte manen en als je er niet op let valt het niet eens op.

LouLi
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:12

mijn pony had ook eerst van die lange manen maar vanaf da ik er met begon te rijden zaten mijn teugels er in vast of trok ik ze perongeluk uit dus ik heb ze ook getrokke en kvin hetmooier zo. kzou het gewoon,groeien doet het altijd wel terug.