Hij wordt goed ontwormd(equimax afgewisseld met furexel/eqvalan) en heeft de laatste maanden ook geregeld een vitaminestoot gehad, omdat hij tijdens het verharen altijd wel wat afvalt
maar hij krijgt 's ochtends 2 kilo sportbtok+1 schep mueslie
dan gaan ze de wei in(waar amper gras staat helaas) en krijgen flink wat hooi, zoveel dat Quentin gewoon stopt met eten omdat ie genoeg heeft.
In de middag gooi ik nog wat hooi in de wei, en dan eet ie er wel weer wat van
dan rond 18.00 haal ik ze naar binnen en krijgt hij weer 2 kilo sportbrok+een schep muesli
dan rond 20.00 1kilo sportbrok+hooi
rond 23.00 een schep mueslie en vaak nog wat hooi, behalve als al zn hooi er nog ligt, dan krijgt ie een klein plukje nieuw hooi erbij maar meestal eet ie zn hooi dus niet op
hij loopt 6 dagen per week waarvan 2x clubles, 1x zware priveles 2x longeren(halfuurtje/40 minuten maximaal) en 1x buitenrit, soms een rit van een paar uur, soms alleen een relaxed stapritje
soms een wedstrijd ipv buitenrit(1x per maand ongeveer)
ook krijgt hij dagelijks wat appels, wortels of oud brood oid
en toch valt hij af, zn gebit is nagekeken, bloed is nagekeken, ik snap het echt niet meer!
van de winter voerde ik hem slobber+maismeel bij, dat leek wel wat te helpen, maar andere jaren kreeg ie dat ook alleen in de winter als ie wat afviel, in de zomer werd ie nooit bijgevoerd
zit er nu over te denken pulp en maismeel en zemelen bij te voeren, of wat slobber door de pulp+maismeel, maar in principe heeft een paard aan 5 kilo sportbrok+ 3 scheppen muesli toch gewoon genoeg

) en hij heeft weidegang in een matig kale wei soms zet ik hem verderop in de straat een halve dag in een vette wei. Verder krijgt hij een klein beetje muesli, maar dat is alleen omdat daar wat fijnere deeltjes inzitten zodat hij zijn zeewier en knof beter opvreet (tegen de mok) 
Hiervoor kreeg ze brok van de plaatselijke voerboer, at ze graag! Maar om nou iedere keer naar zwolle te rijden om brok te halen........