Mijn vriendin ( die woont op de boerderij waar Bas staat ) vond het sneu om ze meteen weg te sturen dus heeft ze maar even meegenomen naar Edwine en Bas.
Het waren meisjes van 11 jaar, de ene reed 3 aar, de andere 2 jaar. Mn vriendin heeft ze gevraagd wat ze konden etc.
Ze waren wel wat bangig zei mn vriendin, toen Edwine dreigend de kont naar Bas toedraaide sprongen ze opzij: Ieh!
Ze hebben wat geaaid en gepraat en mn vriendin zei dat ze het even met de eigenaresse van Bas ( ik dus ) en haar ouders zou overleggen, en dat ze Woensdag maar weer even terug moesten komen.
Ze waren helemaal blij, ze waren al zoooo lang op zoek
( best lief eigenlijk )Toen ze weggingen zeiden ze : Bas en Edwine... dat moeten we goed onthouden.
Nu zitten we dus een beetje... opzich mogen ze wel komen maar wat moeten we ze laten doen ?
De ouders van mn vriendin willen alleen dat ze komen als wij er bij zijn, en dat wil ik ook. Dus dat ze niet alleen het land ingaan en met de pony's aan de gang gaan ( zonder onze toezicht )
Mn vriendin wil ze wel op Edwine laten rijden en ze daarin les geven.
Ze kunnen verder wel poetsen e.d Even zien of ze kunen longeren.
Bas kan verder eigenlijkniet zo veel, is niet onder zadel beleerd dus rijden daarop gaat ook nog niet ( misschien met mijn hulp op den duur laten inrijden door ze )
Hebben jullie verder nog ideeën ?
Ikzelf mocht vroeger heel veel bij mijn verzorgpony's, mocht ze als mn eigen beschouwen.
We moeten woensdag maar even zien wat ze kunnen en hoe ze zijn.
Bas gaat dinsdag onder narcose dus daar ga ik woensdag niets mee doen, die mogen ze opzich wel poetsen maar verder nog maar even niets.
Ik heb helemaal geen ervaring met verzorgers, heb altijd alles alleen gedaan. Aan de ene kant denk ik dat ik heel bang zal zijn dat er wat misgaat, ik moet Bas een beetje meer uit handen geven denk ik anders word het zo'n eenkennige pony die helemaal aan mij kleeft ( en dat doet hij nu al ) hij moet maar een beetje kindermak worden.
Maar goed, woensdag dus de eerste dag...
* En aan gezien ze 11 zijn hebben ze vaak de durf nog om de "vieze" klusjes te doen, dus bijv gezellig met z'n 3en gaan uitmesten, samen wandelen en na een tijdje hen meer zelfstandig dingen gaan doen. Ik neem aan dat Basje bijna 3 is? en dan misschien leuk idee om samen oefenen voor de kar, inrijden samen.. en dan kijken of ze nog zin in hebben