Ik wilde graag wat dingen erover weten, namelijk:Wat heb je allemaal nodig om een paard te houden?
Wat kosten die spullen?
Alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik wilde graag wat dingen erover weten, namelijk:

veies schreef:Hallo Wissel.
Zadel in de 70 a 90 euro

Ik wil al jaaaaaaaaren een eigen pony (het liefste nog een Tinkertje) maar door haar zie ik eindelijk in dat dat best te doen zou zijn voor mij
Enige nadeel: ik zit op het VWO, en ik weet niet of dan nog wel tijd zou hebben voor een paard.... Hoe doen jullie dat?

Myra1 schreef:Ik zit in 4 gymnasium en red het makkelijk, maar ik hoef ook nooit echt te werken voor mn cijfers.
Als je nu opeens èn een paard erbij krijgt èn een baantje gaat dat niet werken!![]()
Kijk dan tenminste eerst hoeveel tijd je overhoud met je baantje erbij. Trouwens 300 euro werk je niet zo makkelijk bij elkaar als scholier en wat dacht je dat de veearts kost??
maar als je het deelt scheelt het ook, maar ik w8 gewoon een paar jaar ermee
. Wat ik gemiddeld kwijt ben? Geen idee, zou het niet weten. Maar krijg je financiele ondersteuning van je ouders? Heb je genoeg geld om stallingsgeld te betalen? En wat als je paard ziek is? Wat doen je dat met de veeartsrekening? Het is handig als je altijd wat achter de hand hebt
. En er zullen regelmatig dingen vervangen moeten worden, de hoefsmid moet komen etc. Zo kan ik dus nog wel ff doorgaan. Maar iig, weet waar je aan begint!!! Want als het financieel niet uitkomt is altijd je paard de dupe ervan. 
en dan alleen een paard kopen waar je alles over te zeggen hebt.