hoeveel betalen?voor dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:28

Heb je gelijk in maar ik denk dat de vraag blijft of de pensionhouder recht heeft om de prijs zo op te drijven vanwege nieuwe faciliteiten.
Volgens het artikel in Bit niet maar volgens hem waarschijnlijk wel.
Hier in de omgeving zie ik ook veel mensen die naar goedkope stalling gaan met weinig luxe en die er na een tijd weer wegmoeten omdat de eigenaar er een luxe pensionstal van maakt met een dubbele prijs.
Vind ik persoonlijk een kwalijke zaak.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:30

Mijn reaktie was alleen op de uitspraak die ik gequote heb, niet op de veranderingen en de prijsverhoging in dit geval.
Je hebt wel gelijk overigens. De stal waar ik rij breidt juist niet uit, omdat de prijs dan omhoog zou gaan. Als ze meer faciliteiten willen, dan moeten ze maar naar een andere stal.
Kunnen ze overigens dat solarium niet met een muntjessysteem maken ipv doorvoeren in de stalprijs?

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:40

Hoi,
Mijn paarden staan ook op een redelijk dure stal. Zo'n 225 euro per maand en daar komen je extra gebruik van haksel of stro en bix nog bij. We krijgen van stal 4 balen haksel per maand of 10 balen stro. De paarden worden s'ochtends s'middags en s'avonds gevoerd. In de zomer staan ze de hele dag op het land maar s'nachts wel binnen. In de winter komen alle paarden in hun eigen groepjes in de bakken/paddocks een paar uurtjes buiten. Er word dag en nacht op ze gelet als ze ziek zijn. We hebben een grote overdekte rijbak een kleinere buitenbak en een longeering en wat losse paddocks om je paard te kunnen laten bewegen. Spuitplaats is koud water en het solarium is onbruikbaar vanwege slecht onderhoud. Mijn paarden en ik hebben het prima naar onze zin. En echt duur? Als je in de randstad woont is het gewoon niet goed koop. Lachen

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:00

tessebes schreef:
Citaat:
muiszje schreef:
eerlijk gezegd, randstad, ok... maar je moet toch wel de mogelijkheid hebben om je paard ergens neer te zetten ookal zit je niet zo heel erg ruim?


Wat een onzin. Dan moet je lekker een stalletje bij de boer zoeken.




sorry, maar toen ik daar kwam waren er alleen maar een stal en een weiland.. meer niet, ik vond dit lekker simpel en daarom ben ik er gaan staan.
bij een boer... in amsterdam heb je zowat geen boeren. en hebben die dan gelijk plaatst voor 3 pony's?![/b]

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:14

ik vind het ook best veel, maar ik woon in brabant dus bij ons zijn de prijzen heel anders. ik betaal hier voor een ruime stal met uitzicht over een geitewei;) 2 buitenbakken een grote en een kleine, overdekte poets/wasplaats op loopafstand van een binnenmanege met drie rijbanen (300 meter lopen) en volpension dus alles wordt gedaan voeren stal wordt uitgemest mijn paardje wordt elke dag op de wei gezet. en ik heb goede uitrij mogelijkheden er zijn hier veel zandpaden in de omgeving en er liggen verschillende bossen in de buurt. hier betaal ik 160 euro voor.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:01

Tessebes schreef:
Aan het begin staat dat ze van bijna geen enkele faciliteit gebruik maakt. Dan kan ze toch beter bij een stal gaan staan zonder die faciliteiten?


Toen muiszje op deze stal kwam staan waren de genoemde faciliteiten er nog niet (longeerkraal/stapmolen), noch een definitief plan om ze aan te leggen. Probleem is dat stallen met minder faciliteiten gewoon niet op fietsafstand van Amsterdam te vinden zijn. Mijn paard is onlangs vanaf deze stal dus ook naar een halfuur verderop verhuisd. (let wel, halfuur verderop met de auto, niet te fietsen dus...)

Edit: hey muisz, je was me voor (moet beter lezen) Knipoog

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 20:23

Tong uitsteken,, jessy, lang niet gezien op bokt.. mis harry,, z'n hoofd om de hoek..