Winette en Spikkeltje, de twee jaarlingetjes die al maanden bij elkaar staan in het land en dikke maatjes zijn, schijnen de hele dat te lopen ruzieen in het weiland.
Spikkel draait de kont naar Wietje toe, waarop Wietje in de aanval gaat.
Ze liepen de hele dag met elkaar te klooien en te vechten op die manier, en aan Winette was te zien dat ze hoogst waarschijnlijk in de sloot was beland
Daar ben ik helemaal doods bang voor, omdat het 't weitje is waar Tancreda ook in de sloot is beland en waaravn ze haar wond heeft gehad, moet er niet aan denken dat Wietje hetzelfde overkomt
Toen ik een paar dagen terug langs was geweest, viel het me ook op dat ze wat aan het klote waren met elaar, wat meer uit elkaar stonden dan normaal. En zo nu en dan net of ze aan het bekvechten waren soms eventjes... Maar het volgende moment weer lekker met elkaar stonden te kriebelen
Ik hoop dat het eenmalig was, maar ga binnenkort het tafereel zelf even aanschouwen, kijken heo ze doen.
Maar ik vroeg me af of dit achterlijke gedrag van twee maatjes die voorafgaand dikke maatjes waren, opeens zo op elkaar kunnen reageren omdat er eentje vreselijk hengstig is
Of zou het zijn omdat ze strijden om de rangorde? Dat laatste lijkt me toch onwaarschijnlijk, nu ze al een paar maanden het weiland met elkaar delen?