. Nu vroeg ik me af... bestaan er boeken die eigenlijk ook bruikbaar zijn voor instructeurs zelf bijvoorbeeld, over mensen helpen gevoel te ontwikkelen, hulpen aanleren etc... zoiets als de theorie achter het lesgeven zeg maar. Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, over rijden maar eens vanuit een ander perspectief, lijk me leuk om eens zoiets te lezen (ik besef dat het nog iets anders is dan de praktijk, maar het gaat me echt om het lezen). Ik weet ook dat paardrijden, en al zeker niet lesgeven, niet enkel uit boeken te leren is, maar het kan toch nooit kwaad om eens zo'n boek te lezen? Kan je toch alleen maar extra uit leren? (Deze opmerking zodat niemand zich zorgen zal maken, zeker omdat ik de topics ivm lesgevers en diploma's heb gezien). Maar hier gaat het me niet om, het gaat me echt om het lezen zelf en om al wa extra kennis op te doen. En is er verder een of ander boek waarvan je echt zegt, die was echt goed "die moet je lezen"?
En nu nog een kleine vraag waarvoor het me te gek leek een ander topic te openen, dus prop ik dat hier even bij:
Verder wat betreft dat lesgeven maar dan wel in de praktijk, zie ik hier vaak ORUN voorbij komen... heeft iemand hier meer informatie over? Want vraag me toch af wat het juist is, wat het inhoud, wat je voor zo'n papiertje moet doen... Ben gewoon nieuwsgieirg, en wie weet ooit, in de toekomst... ach, dromen mag toch
Ulrike thiel heb ik nu bijna uit, en Erest van loon heb ik ook gelezen (denk eerste toch, want het gaat hier toch om ruiters en rechters he? is de tweede even goed?)
(heb ik me niet in verdiept) en Allround, dus een combinatie van springen en dressuur. Voor de 1e Fase moet je L1+wp rijden in de richting wat je zelf wilt. Dus wil je alleen dressuur dan hoef je ook alleen L1 +wp dressuur te rijden, bij springen idem en Allround moet je springen én dressuur L1 + wp rijden.
Op zich lijkt die drie-fase opleiding, of hier in belgië opleidingen voor trainer B en trainer A wel wat, maar als je het helemaal moet afmaken is er wel een redelijk niveau vereist he, momenteel kan ik daar alleen nog maar van dromen