Wat krijgen jullie paarden voor bescherming om ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Firegurl

Berichten: 272
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:31

Heey,

Nou mijn paard heeft nooit wat om in het land,maar u moet ie springschoenen aan vanaf morgen aan zijn achterbenen,want hij haalt steeds zijn benen aan de binnenkant open Verward Zijn ijzer zit achter los en de nagels steken uit,dus ik denk dat dat ook e mee te maken heeft,en de hoefsmid kan pas 2 september komen !

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:37

Mijn paard loopt bijna niet buiten i.v.m. zomereczeem. Als hij buiten gaat heeft hij vierkant beschermers om en springschoenen. Vliegengel op en vliegendeken op. Ben 10 minuten bezig voor hij in het land mag maar goed.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:44

mijn paarden hebben een inloopstal en staan dus op de wei wanneer ze willen. Ze krijgen daarom in de wei geen bescherming om. Met longeren, rijden of iets anders wat daar op lijkt wel!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:48

Niets.
Hij kan ook niet bij die anderen, want dan zou ik die dieren (bejaarde pony's) met stootkussens ed in moeten pakken. Fedde vindt pony-jagen erg leuk en jaagt al die anderen de vernieling in.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:51

voor alleen springschoenen, verder niet!
ik ga mijn paard niet helemaal inpakken hoor!
dan kan je hem beter in een glazen kastje zetten!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:52

Pijpkousen, strijklappen en springschoenen ...

Harry is M1 dressuur en we gaan binnenkort eens starten in het B springen

Roxxx

Berichten: 96
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:14

In de wei doe ik geen beschermers om mijn paard zijn benen...
ik heb ervaren dat beschermers vaak niet beschermen tegen bv. een flinke trap van een ander paard...

in de meeste gevallen komt de trap hoger uit...

als mn paard voor de eerste keer het land op gaat doe ik ze wel om, omdat hij dan vaak uit zijn stekker gaat en zichzelf aantikt...

Lachen

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:20

Helemaal bloot Bloos! het land op,aan zee weinig vliegen af en toe spray ik haar in.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:23

Helemaal niets. Ze gaan niet beter lopen als ze wel wat om hebben Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:23

Kore niks. Bij ons op stal doen ze niet aan peesbeschermers om en af doen, dus gaat die vlieger zowieso al niet op, ik kan echt niet elke morgen langskomen om ze om te doen

Verder doet ze ook niet raar op de wei, en komt er idd zand tussen. Geen goed idee dus!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:38

Ik heb de ruinen apart van de merries lopen, de ZZ licht ruin heeft wel rondom beenbescherming om, maar die staat ook rondom op de ijzers en doet wel eens een beetje raar Haha! De M ruin staat zonder beenbescherming heeft ook geen ijzers, de merries hetzelfde verhaal. Haha!

Verder als het nodig is vliegenspray en een vliegennetje op het halster

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:14

Vliegendeken en masker ( soms ook vliegennetje derboven Schijnheilig )
Meer niet

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:02

Helaas sinds vandaag een stel springschoenen. Na 3 keer een ijzer te hebben verloren in 3 weken tijd, ben ik het een beetje flauw Scheve mond
Verder niets om of aan.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:02

Alleen als mijn paard weer voor het eerst sinds een hele tijd in de wei gaat krijgt hij een uurtje zijn peesbeschermers om en springschoenen. Ook als hij net bij de smid is geweest krijgt hij zijn springschoenen een paar dagen om, omdat hij zijn ijzers er anders aftrapt (met springschoenen ook nog regelmatig....). Verder lijkt het mij alleen maar slecht om peesbeschermers om te doen, omdat de benen dan snel te warm worden.
Hij krijgt normaal geen deken of vliegenspray op, want meestal wordt hij in het land gezet door iemand anders. Wel voer ik hem knoflook en krijgt hij zo vaak mogelijk zijn vliegenmasker op.

Niveau: L springen en Z1 dressuur.

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:31

Lucien gaat helemaal bloot de wei op. Het wordt alleen maar warm en je hebt kans dat het gaan schuren. Hij heeft genoeg vliegenbescherming van zichzelf. Als het te erg is met vliegen spuiten we hem even in.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:55

Fitz: Z2 dressuur.

In het land: peeskappen, strijklappen en springschoenen. Bij het rijden laat ik alleen de springschoenen eraf.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:07

Firegurl schreef:
Heey,

Nou mijn paard heeft nooit wat om in het land,maar u moet ie springschoenen aan vanaf morgen aan zijn achterbenen,want hij haalt steeds zijn benen aan de binnenkant open Verward Zijn ijzer zit achter los en de nagels steken uit,dus ik denk dat dat ook e mee te maken heeft,en de hoefsmid kan pas 2 september komen !


Dan zou ik maar als de sodemieter een andere smid bellen want zo kan je paard niet blijven lopen. Ken je niet iemand die het ijzer er netjes af kan halen. Niet echt fijn zo.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:21

Melody heeft alleen springschoenen om in de wei.
Hij heeft nu speciale ijzers voor, dat word een duur grapje als die er iedere keer afliggen Haha!.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:30

niets! Vind het onzin (bij mijn paarden)
Ook al streek Genderose heel erg, in het land kreeg ze niets om. Ze rende toch niet de hele dag of lang achter elkaar Lachen

Welk niveua we reden? Hobbel niveau en ze stond voor de kar. Een boerenpaard zal maar zeggen Knipoog
Verder ook 4 ijzers, maar die liet ze wel goed zitten Lachen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:41

Die van mij lopen dag en nacht buiten zonder beschermers, vliegenmaskers, vliegenspul etc.

Toen ik haar net had, zette ik haar wel vierkant in de bescherming. Ze was namelijk niet gewend om (meer dan 1 uur) in de wei te staan. Op aanraden van de hoefsmid heb ik alle beschermers afgedaan. Hij vertelde dat paarden vaak veel onvoorzichtiger worden als je ze altijd in de beschermers hebt.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:46

Mijn paard krijgt geen bescherming om. Komt dagelijks los dus gaat ook niet uit d'r dakkie als ze los gaat.
Toen mijn andere paard na een tijd boxrust weer naar buiten mocht hebben we hem eerst warm laat stappen. Volgens mij zijn warme spieren/pezen een betere bescherming tegen rare acties dan koud met bescherming om naar buiten gooien. Tenzij je paard ijzers heeft en hij zichzelf aantikt natuurlijk.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:54

Mijn merrie staat zonder beschermers op de wei.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat buiten staat. Ze doet dus niet bepaald gek in de wei en staat met 1 of 2 andere paarden (toevallig beide ruinen) wat prima gaat.

Ik kan me wel voorstellen dat als je een (kostbaar??) paard hebt dat maar een uurtje per dag de wei op gaat bijvoorbeeld, dat je dan wel beschermers om doet, want dan wordt het echt zo'n uitleef-uurtje Haha! !

O ja mijn merrie loopt L2 momenteel. Maar al liep ze Z2 ging ze nog zo de wei op, deed ik bij mn vorige paard ook, nog nooit problemen gehad Lachen .

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:12

helemaal niets..
eerlijk gezegd vind ik het zelf onzin.. Je kan een paard ook teveel bescherming om doen.
Kijk eens naar het wild, hebben de paarden daar weet ik veel wat voor bescherming om?
Het is niet zo dat ik tegen bescherming ben, in sommige gevallen is het heel goed, maar je kan het ook overdrijven...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:17

Mijne niets, al staat hij wel de hele dag buiten, behalve ;snachts en 'smorgens vroeg dan Knipoog .Nu sta ik op een andere stal, maar eerst bij een ander en daar lag hij ook op zijn knieen tijdens spelen met een jaarling hengst en weet ik wat allemaal meer, heb ik ze ook nooit om gehad, hij zou zich dood irriteren en hij heeft nog nooit wat gehad... Alleen als het land bevroren is, echt harde bulten in de bak als hij daar doorheen moet lopen om bij zijn stal te komen doe ik wat om...
Hij is best wel robuust, kan wel tegen een stootje Haha! Laat hem maar lekker vrij lopen zonder iets..

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:28

ze krijgen niets om
alleen de eerste keer als ze op de wei gaan
en het is veel te heet onder de peesbeschermers als ze ze te lang om hebben (het gaat broeien)