Op Tinker niet meer dan 85 kg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:08

Zou betekenen dat de meeste mannen niet op Tinkers mogen rijden! Vindt het een beetje vreemd. Je zou het eens na moeten vragen bij andere manege's voor gehandicapten wat hier in hun richt lijnen zijn?

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 14:17

Is een goed idee, maar ik denk dat iedere manege zijn eigen richtlijnen heeft.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:28

Beber schreef:
Is een goed idee, maar ik denk dat iedere manege zijn eigen richtlijnen heeft.


Maar dan weet je wel of hun richtlijn binnen de norm valt, of dat het gewoon heel vreemd is. Bij het autistisch centrum hier in de buurt rijden ze op fjorden, die zijn kleiner dan tinkers en er zijn daar ook volwassen mannen die er op rijden.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:28

Over het algemeen hebben gehandicapten maneges oude toch al reeds versleten paarden. Dan snap ik dat er op 1 paard misschien geen zware ruiter past. maar inprincipe moeten zij er dan voor zorgen dat ze hun paarden op tijd verversen. Tinkers moeten behoorlijk kunnen dragen, geldt ook voor fjorden, dus die redenatie van hun snap ik niet?
Ook hebben ze meestal tilliften dus voor vrijwilligers moet het ook geen te zware opgave zijn. Welke manege was dit eigenlijk?

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:36

Ja, oude paarden, die lopen ook op de manege waar mijn zusje rijd. Tja, ze hebben nu eenmaal geen geld voor jongere paarden.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 16:07

Issy schreef:
Over het algemeen hebben gehandicapten maneges oude toch al reeds versleten paarden. Dan snap ik dat er op 1 paard misschien geen zware ruiter past. maar inprincipe moeten zij er dan voor zorgen dat ze hun paarden op tijd verversen. Tinkers moeten behoorlijk kunnen dragen, geldt ook voor fjorden, dus die redenatie van hun snap ik niet?
Ook hebben ze meestal tilliften dus voor vrijwilligers moet het ook geen te zware opgave zijn. Welke manege was dit eigenlijk?


Het is de manege bij Madurodam in Den Haag, ik ben er zelf nog nooit geweest en weet dus ook niet hoe groot en stevig de Tinker is.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:43

Het ligt eraan wat voor soort tinke rhet is.. is ie dun of dik, breed gebouwd? Mijn moeder is nu onwijs afgevallen maar ze woog eerst zwaarder als 87 kilo en reed ook gewoon op een tinker intensief dus ik snap niet echt wat het probleem is