Ik wil een pony of een klein paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:03

al had je alle poen van de werled,met zo'n instelling kreeg je van mij nog geen paard!!!!!!!EN WEL NOOIT!,om even in jouw taalgebruik te blijven!(ben jij blij,dat ik je moeder niet bent!)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:05

Mexx2 schreef:
al had je alle poen van de werled,met zo'n instelling kreeg je van mij nog geen paard!!!!!!!EN WEL NOOIT!,om even in jouw taalgebruik te blijven!(ben jij blij,dat ik je moeder niet bent!)


mag ik me daar bij aansluiten ?:D

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:52

Ik wil de 10 miljoen Haha!

Maar voor een paard is meer nodig dan een vriendin met een paard en 5 jaar ervaring.
Verantwoordelijkheid en een beetje volwassen instelling is al heel wat....wat volgens mij behoorlijk ontbreekt hier.

Marloez het ene paard is het andere niet, wat ga je zeggen als haar paard wel wat mankeert?
De mijne heeft nooit wat?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:57

Hier kun je toch niet serieus een antwoord op geven? Het is echt op en top onzin wat je schrijft (mijns inziens).

Hoe wil je je ouders overhalen, als zij niet willen, zullen ze daar wel een goede reden voor hebben, want financieel is het allemaal niet zo makkelijk als jij denkt dat het is. Verder is 130 euro per maand (veel) te weinig om je paard mee te onderhouden en vind ik dat je klinkt als een verwend nest.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:05

Ach ja, ieder zn hobby Rolleyes

Yessy

Berichten: 23044
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:06

Hmm Dolly kost ongeveer 400 euro in de maand....incl alles dus, nieuwe dekens als oude kapot zijn etc...
Ik mocht ook geen paard van mn ouders, heb jarenlang gezeurd maar het mocht gewoon niet, ze wilden het niet hebben al konden ze het makkelijk betalen. Ik weet niet hoe oud jij bent maar hoe jonger je bent hoe onverantwoordelijker, en dat betekent niet dat je je paard laat stikken in zn eigen stront, maar zo is het natuurlijk wel.
ik heb dolly gehad toen ik 14 was, door omstandigheden werd zij met andere paarden verkocht en anders moest ik stoppen met westernrijden dus Lachen maar dat is gewoon geluk hebben, voor hetzelfde geld had ik nu nog steeds 1x in de week op manegepony's gereden.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:23

Ik ben aan het zeuren geweest vanaf mijn 8e, heb m'n moeder bijna tot waanzin gedreven, maar heel eenvoudig: het geld was er niet (hoewel ik er toendertijd van overtuigd was dat het onwil was van mijn moeder). Mams moest rondkomen van een minimum salaris met 3 kinderen, dus ik mocht allang blij zijn dat het mogelijk was om op paardrijden te gaan.

Op m'n 17e ben ik full-time gaan werken en heb ik mijn eerste pony gekocht. En natuurlijk krijgen mijn paardjes weleens wat van mijn moeder (zoals een speelbal, zak wortels of een deken o.i.d., wat ik heel lief vind).

Trots op mezelf dat ik dit heb kunnen bereiken in m'n uppie en natuurlijk is mams ook trots (en blij) dat ik heb kunnen waarmaken wat ik zo graag wilde.

Ik vind het dus heel naïef, oneerlijk en onnodig dat die vriendin van de TS zegt dat het geld er wel is, je kunt niet bij iemand anders in de portemonnee kijken.

EngeltjeS

Berichten: 16649
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:33

zoek een verzorgpaard!! k wou ook een eigenpony/// maar nu ik mijn verzorgapard heb, eb ik minder kosten.... ik koop 1x in de maand een kilo wortels, en ik koop 1x in het jaar een nieuw halster..... k heb net een shabrakje gekocht op de koniningenmarkt!
nou en probeer te sparen!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:42

Sily schreef:
De mijne heeft nooit wat?


Of: ..Heeft ie anders nooit...! Haha!

Yessy

Berichten: 23044
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:44

haha dan moet je hopen dat je niet zo'n lompe koopt als die ik heb.... zou je niet zeggen maar die is heel goed in kreupel raken en gaten maken in dr eigen lichaam... *pok* en weer een gat in d'r hoofd Tong uitsteken
en nee dat wist ik niet toen ik dr kocht...

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:01

Je gaat toch geen paard kopen terwijl je ouders het niet willen? Hoelang wil je dat volhouden?!
Je kunt wel zeggen dat een paard nooit ziek wordt, maar jij hebt geen geld voor wormenkuren, inentingen etc. Juist dan wordt je paard snel ziek, en je bent je verder van huis dan ooit!
Wat wil je met het paard doen als je hem eenmaal hebt? Alleen in een weilandje zetten en oud brood voeren? Dat is toch geen leven?!
En hoe oud ben je? 8? Denk je nou echt dat je een paard kunt kopen in je eentje? Wie geeft er nou een paard mee aan een klein kind? Ik zou het niet doen hoor!
Ga lekker op de manege rijden/met barbiepaarden spelen en wacht tot je oud genoeg bent om een eigen paard te kopen! Dan leer je tenminste meteen hoe je een paard moet verzorgen! Je bent echt niet de enige hoor die geen paard mag!
Oke, ik heb makkelijk praten, heb drie pony's gekregen, mijn ouders betalen voer, hoefsmid, dierenarts... Ik betaal de spullen... Lachen

Doe het niet! Je bent fout bezig, dit is niet eerlijk tegenover je toekomstige paard!!!

Oja, praat a.u.b. anders, je lijkt net zo'n verwend kind nu (maar dat had ik al gezegd Clown )!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:12

Devica schreef:
zoek een verzorgpaard!!

dat stelde ik ook al voor. Met een verzorgpaard mag je in in vele gevallen tamelijk veel doen en je hebt er niet de volle verantwoordelijkheid voor.

Maar een eigen paard zonder dat je ouders het willen gaat niet(ik ben er vrijwel zeker van dat als ik een paard achter de rug van mijn ouders zou kopen, ik 's anderendaags als gratis toebehoren samen met het paard aan de volgende eigenaars verkocht werd Haha! )
Want 130 in de maand, als alles goed verloopt dan kan je je er wel meer redden, maar wat als het paard zwaar ziek is, of het mankeerd iets anders, of je hebt nieuwe spullen nodig of reparaties, kost ook weer een pak geld.
Je kan natuurlijk proberen met je ouders te praten, ze proberen te overtuigend en beloftes maken, maar zolang zij niet willen moet je ook geen paard kopen.
En daarbij wil 5 jaar leren uit boeken niets zeggen.
en nog iets, die €130 die je in de maand hebt, werk je daarvoor of hoe doe je dat?

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:34

Ik wil ook graag een paard!
maarjah.. het is niet niks!
ik zit nog op school, en het kost ook veel geld.
Ik heb een hele leuke vz pony, dat kan je denk ik beter doen in dit geval!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:41

Ik wou toen ik 13 jaar was ook supersuper graag een eigen pony.. niet gekregen van mijn ouders en achteraf ben ik daar heel erg blij om. Het is een hele grote verantwoordelijkheid en het kost heel veel tijd en energie. Nu werk ik zelf en kan hem dus zelf onderhouden.. aan niemand verantwoordelijkheid af te dragen. Ik heb nog alles kunnen doen en in het buitenland gewoond en dat had ik nooit kunnen doen als ik vroeger een pony had gehad.

Ik geef je ouders geen ongelijk

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:52

ViTaMiEnTjUh schreef:
ik weeg 58 kg en ik ben ongeveer 1.67. ik houd wel van wat stevige paardjes, niet al te dun.... iets lagere prijsklasse graag...... en fjordje misschien, of een haflinger. maar het mag natuurlijk ok een krising zijn. wel onder de 10 jaar, een merrie of een ruin..... niet te rustig maar niet zon moeilijk paard....... (jaja ik heb nogal wat eisen) het liefst niet bang voor water, en verkeersmak en natuurlijk ingereden....



ten 1e. Als je een eigenpaard koopt is het heel normaal dat je veeleisend bent want het is immers je eigen paard en waarschijnlijk moet je daar nog lang mee doen.
ten 2e Als je ouders echt geen paard willen das is het heel jammer. Want dan heeft eht dus toch ook niet zo veel zin. Een paard hebben is ook duur. Vooral als je hem/haar ook nog eens op een manege hebt staan.Ik mocht eerst ook geen pony.
Alexandra Scheve mond Ik hoop voor je dat je er toch een krijgt

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:54

ik mocht van mijn ouders ook nooit een paard... het stond al vanaf dat ik 6 was op mijn verlanglijstjes voor mijn verjaardag en sinterklaas.... maar nu klinkt heel oudbollig ben ik 20 en ik ben blij dat ik geen eigenpaard heb... ik studeer dat kost heel vele tijd en geld ik zou een paard er echt niet bij kunnen hebben!! ik heb een super lief verzorgpaard en als ik afgestudeerd ben en ik een baan heb wordt ze van mij....
achteraf gezien ben ik blij dat mijn ouders mij geen paard hebben gegeven!!

Ethelate

Berichten: 21124
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:57

130 euro, doe ik toch iets fout, want daar red ik het echt niet mee

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:57

ik heb het ook idd wel relexd. Ik rijd zo'n 4x in de week, mijn zus 2x Haha! (mooi geregeld) maar als zij niet kan, kan ik meestal wel en dat is ook andersom. En mijn pony staat bij mij in de tuin. En ik hoef er niks aan te betalen...(tja euhm.. Vliegennetjes en dat soort shi t) Haha!

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:22

Ethelate schreef:
130 euro, doe ik toch iets fout, want daar red ik het echt niet mee


Nee, ik zat ook al zo te denken
bij ons in de buurt dan is het stalgeld al bijna het dubbelen en wat er dan nog bijkomt...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:23

Kun je geen verzorgpaard/pony zoeken of evt. een leasepaard iets in die richting want als je er fincieel nog niet alleen voor de kosten kun t opdraaien en je ouders willen niet akkoord gaan dan houdt het snel op denk ik. hoe l#llig dat ook is.
Uiteindelijk wordt de pony/paard daar de dupe van, en dat wil je ook niet.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:27

Volgens mij moet het haar nu duidelijk zijn dat ze GEEN pony moet kopen maar een lieve leuke verzorgpony moet gaan zoeken. Ik zou als ik jou was gewoon een berichtje hier op bokt en op bv marktplaats zetten dat je zoekt naar een verzorgpony(zo ben ik ook aan mijn verzorgster voor Biscaye gekomen) en tegen iedereen zeggen dat je een verzorgpony zoekt. En ik hoop dat je dan een leuke verzorgpony vindt.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:10

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van kim16
Het is de TS vast nu wel duidelijk hoe iedereen erover denkt en wat ze beter kan doen. Hier doe ik dus nu een slotje op Knipoog