Sjonniej schreef:Ik zou het niet doen. Je kan beter een gezonde pony kopen die er goed uitziet. Daar kan je meteen lekker mee aan de slag.
Ook als het straks toch niet gaat lukken met deze, moet je wéér een nieuwe kopen en dan kan je beter meteen een goede pony kopen. Naja, een goede, een pony die gewoon gezond en verzorgt is.
Volgens mij blijf je ook littekens zijn van het halster, daar blijf je dan commentaar op houden. Allemaal pennymeisjes die zeggen dat het zielig is, als je er tegen kan is het geen probleem. Maar als dit 10x tegen mij gezegt is komt het me oren uit.
Ook zullen de hoeven een probleem blijven.
Wat een onzin. Hoe kom je er nu bij dat die hoeven een probleem zullen blijven, zonder het gezien te hebben. Een goede kapbeurt kan al voldoende zijn. En ook de wondjes hoeven absoluut niet blijvend te zijn. En als ze zonder behandeling al wel blijven, dan is daar ook nog een hoop aan te doen.
Ik kan verder niet zeggen of je het wel of niet moet doen. Je moet gewoon je gevoel volgen. En laten keuren inderdaad. Je kunt ook nog een soort proeftijd bedingen. Had ik ook, een maand, en als ie niet beviel, kreeg ik mijn geld terug (dat laatste is wel handig anders blijf je aan die handelaar vastzitten). Maar ik heb gelukkig geen gebruik hoeven maken van de proeftijd. Maar als het goed voelt voor jou en de haf wordt goedgekeurd, is het hartstikke fijn dat weer een verwaarloosd paardje een goede baas heeft gevonden!
Enne, ik zou inderdaad nog eens goed nadenken of je werkelijk samen een paard wil kopen. Ik heb er veel ellende van gezien.....
In ieder geval VEEL SUCCES en PLEZIER