Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Een tip:
een leuke bak aanlegt , leuke stalletjes neerzet..besluit om er een pony bij te nemen zodat er altijd 2 paarden achterblijven als er 1 weggaat...nog een paardje erbij voor een nichtje , nog een leuk paardje opvangen dat weg moet en je hebt toch plek genoeg... je besluit om een verzorgster te zoeken en geeft die wat lesjes...nog een andere verzorgster voor 1 van de andere paarden , er komt eens een vriendinnetje mee dat ook wel les wil krijgen (je hebt toch nog wel een paard over voor die 1 of 2 keer per week
) , en zo steeds wat groter en uitgebreider. Dan staat er geen druk achter omdat je er niet financieel van afhankelijk bent , maar het kan zich wel ontwikkelen. Heb je dan op een gegeven moment 6 paardjes die je kunt gebruiken om les op te geven , dan ga je eens wat advertenties zetten of wat dan ook.... dat lijkt mij wel ideaal , kun je langzaam iets opbouwen Issy schreef:Op het IPC te barneveld (heeft nu een nieuwe naam?) kun je ook een cursus volgen voor het opzetten, je leert hoe een ondernemingsplan op te zetten.
Ik verbaas me dat laurien Bucher trouwens verteld over hoe iets op te zetten , die heeft alles in d'r schoot geworpen gekregen?