Wanhopig.... gele sokken (tinker)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:46

hoe vaker je ze wast, hoe geler ze worden! geel is ter bescherming van de witte haren, wit is in de natuur een foutje. Moet je naar een wedstrijd ja dan is inwrijven met droge houtskool en daarna uitborstele een goede optie (werkt ook bij urineplekken)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:49

kijk eens op deze site www.uhg-shop.nl
daar verkopen ze proefmonstertjes van speciale shampoo voor wit wassen en shampoo voor grasplekken en urine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:03

dobbel"]
[quote="LauEef schreef:
sokken nat maken, met zand in smeren(huh, denk je dan) volgende dag eruit borstelen(heb gehoort dat het werkt, nog nooit geprobeert)


Het werkt wel.
Als ik in de blubber heb gereden gewoon zand blubber he
en ik zet hem dan op stal dan zijn de sokjes altijd mooi wit.
[/quote]


Mijn tink staat heel vaak los in de bak, en op zijn "weitje" (hij mag niet teveel eiwitten hebben, dus staat hij voornamelijk op zand) ligt ook vooral zand... Altijd als hij daarvandaan komt zijn zijn sokjes *kuch* een stuk witter!! Maar om dat laatste restje eruit te krijgen... dat is wel lastig. Zet hem iig maar vaak in de bak, dan scheelt het al ietsje bij het wassen. Lastig he, tinkers Haha! Een vriend van me noemt het ook STINKERS!!! Clown Maar het zijn wel schatjes... Lovers

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:50

Iets wat echt werkt maar wat ik niet zou aanraden vaak te gebruiken is bleekmiddel. Dan word het echt weer wit. Dit zou je eventueel 1 keer kunnen doen en het vanaf dat moment fanatiek bijhouden met shampoos of biotex. Want zo te horen is dit geel erin getrokken en ook biotex helpt dan niet meer.
Maar uiteraard kan je de benen van je paard niet in een emmer bleek zetten, dus zal je de haren alleen er mee moeten behandelen. Dat is nogal een gepriegel, maar je hebt het ook in een stick. Daarna heél erg goed uitspoelen.
Ik doe Nuala haar manen er 1 keer in het jaar mee, vlak voor de keuring. Zoveel mogelijk contact met de huid vermijden!!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:25

Esme_27 schreef:
Iets wat echt werkt maar wat ik niet zou aanraden vaak te gebruiken is bleekmiddel. Dan word het echt weer wit. Dit zou je eventueel 1 keer kunnen doen en het vanaf dat moment fanatiek bijhouden met shampoos of biotex. Want zo te horen is dit geel erin getrokken en ook biotex helpt dan niet meer.
Maar uiteraard kan je de benen van je paard niet in een emmer bleek zetten, dus zal je de haren alleen er mee moeten behandelen. Dat is nogal een gepriegel, maar je hebt het ook in een stick. Daarna heél erg goed uitspoelen.
Ik doe Nuala haar manen er 1 keer in het jaar mee, vlak voor de keuring. Zoveel mogelijk contact met de huid vermijden!!



nou zoiets heb ik nog nooit gehoord, wassen met bleekmiddel

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:55

Nou het is ook niet echt wassen hoor, je moet het niet inwrijven ofzo Haha!
Maar zoals ik al zei, dit moet echt je laatste redmiddel zijn en je moet er heel voorzichtig mee omgaan.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:36

Ik zou de bleekmiddel lekker voor de w.c. gbruiken en niet voor je paard, als dat op de huid komt is dat echt niet lekker, heb je zelf wel eens bleekmiddel op je huid gesmeerd? dan maar gele sokken hoor!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:40

dat is ook niet de bedoeling dat het op de huid komt.
Maar goed, ik zeg al niks meer. Straks denkt iedereen dan ik geregeld mijn paard onderdompel in bleekmiddel..

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:33

de staart van mijn haf, krijg ik onderaan ook niet meer helemaal wit. blijft een beetje geelzig.. ik denk dat de stront er gewoon in is getrokken.

ik heb al vanalles geprobeerd, biotex, blauwsel, verschillende shampoos!


maar wat is dat vitragewit dan? misschien wel mn laatste hoop Tong uitsteken


en anders geef ik t op en laat ik het er uit groeien Tong uitsteken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:35

als mijn tinker in de winter snachts op stal staat, zijn haar sokken ook gelig, maar nu staat ze 24/7 in de wei en zijn ze stralend wit

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:03

wat Esme zegt doe ik ook!!!

gegarandeerd witte benen en staart (maar niet te vaak, anders wordt het een groene schijn!!)

maar nattuurlijk geen zuiver bleekwater, ik doe de verhouding, de helft water, de helft bleekwater.

we gebruiken dit ook om haar mok te behandelen of wonden uit te kuisen

zeker eens proberen!!

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:52

De verzorg tinkers van een vriendin van mij wassen ze altijd met gewoon waspoeder! en die beesten zagen er van te voren dus echt niet wit uit. Nu wel! Het valt te proberen toch? Lachen
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:19

met guhl schampo voor mensen met grijs haar, tis een blauw flesje maak ik de staart van mn pony spierwit, misschien n idee?
succes!