vraag over tanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 12:10

ik keek naar m,n jaguar toen hij lekker lui aan het gapen was en ik zag dat hij een raar gebit had of niet ,want ik weet niet of dat raar is nou voor gewoon tanden zeg maar en op de hoek aan alle twee de kanten een tand weg en daarna nog een grote tand daarna ik hoop dat het niks is want hij heeft er geen last van volgens mij??? Verward Verward Cool

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-20 14:13 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 12:24

das heel normaal hoor!! een paard heeft een rij tanden dan een gat dan op de hoek een "wolfstandje" en dan weer een gat en dan de keizen .......

dus wees maar niet ongerust!! Of je paard moet zo oud zijn net als de meine dat ie zijn tandjes gaat verliezen... (skipper mist een voortand
Haha! )

groetjes!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 13:01

Afbeelding

eerst zie je de voortanden. Dan even niets en dan de haaktand. Dus geen wolfstand. De haakntand hebbeh hengetsn en ruinen maar soms ook merries.

De wolfstand zit tegen de kiezen. precies op de plek waar het bit ligt. Sommige paarden kunnen daar last van hebben en dat is de reden dat die er vaak uitgehaald word.

De haaktand kan niet verwijderd worden(heeft ook geen nut) want er zitten lange wortels aan. Als ie te groot word zodat de tong er tegen aan ligt/snijd(en dat komt regelamtig voor) dan kan die iets afgeknipt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 15:44

nouja beina goed hihi Haha!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 17:08

ok bedankt maar hij kauwt ook heel erg op het bit heeft dat er wat mee te maken?? Verward Verward