, met het hoofd schudden, en met haar voorbenen rare passen maken om ze weg te slaan
Dit doet ze met rijden, longeren en losgooien. Ze stoort zich er net zo hysterisch aan als wij mensen doen als we willen gaan slapen er er zoemt een mug voorbij... De vliegen zitten dus niet eens op haar hoofd, maar komen alleen nog maar langs vliegen of ze doet al hysterisch ...Thuis rijd ik nu dus met een vliegen gordijn, en dat werkt op zich echt goed! Dus dat is niet echt een probleem, alleen nu wil het geval dat je daar dus niet mee op wedstrijd mag rijden
Dus gister had ik mijn eerste wedstrijd met dit paard wat resulteerde in net geen minpunten
Want ze had last van de vliegen. Ik had haar hoofd al helemaal ingesmeerd met een citroengeurend anti-vlieg middel, maar dit werkt blijkbaar dus niet goed genoeg
Nu sta ik dus op het punt om maar een heleboel middeltjes uit te proberen, en ik vroeg me af of iemand nog goede ervaringen heeft?
Ik ben dus op zoek naar een middel wat je op het hoofd kan gebruiken (rond de ogen en neus) die niet alleen voorkomen dat er daadwerkelijk een vlieg op het hoofd gaat zitten, maar de vliegen ook écht op afstand houdt
Ze loopt trouwens nog meer met haar hoofd te schudden als ze gewoon los loopt, dus eigenlijk houdt ze zich nog in met rijden
Over een paar weken mag ze een maand full-time het land op, dus wie weet gaat het daarna vanzelf beter. Voor nu ben ik aan het uitproberen geslagen...