ik rij sinds we niarda hebben met een watertrensje, past goed en zat bij het hoofdstel wat we erbij hebben gekozen....
maar nu we haar wat langer hebben is het me opgevallen dat ze hele kleine wondjes aan de buitenkant van haar mond krijg, volgens mij door het draaien van de ringen.
en haar mondhoeken zelf worden ook steeds ruwer, we smeren ze voor het rijden al in met vaseline maar volgens mij helpt het niet echt.....
ik had eerst het idee dat haar bakstukken te kort waren en heb vandaag dus gereden met lossere bakstukken (1 gaatje) maar als je dan je teugels aan neemt gaan ze "bol" staan, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling....dus maar weer korter gedaan (zoals ze zaten) maar vind nog steeds dat het bit eigenlijk te "hoog" in haar mond zit, wat vinden jullie?
en hebben jullie een idee om mijn "probleem" op te lossen?
(sorry heb geen beter voorbeeld)Nu willen we dus overstappen op een ander bitje want ik weet niet waarom maar wil absoluut NIET met bitringen rijden....nu zat ik dus te denken aan een bustrens of een D-trens (gewoon dezelfde dikte)
maar weet niet precies wat het verschil van inwerking is en of dat er wel is, wat zouden jullie aanraden, van watertrens naar D-trens of naar een bustrens? en ook graag waarom....
groetjes Crista