eigen paard wat kost dat nou??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:31

160 euro per maand voor een shetlander???????
WOW !

goed dat je eerst kijkt naat hoe duur een paard is en dan pas echt een paard gaat zoeken..

je ziet maar al te vaak dat mensen paarden kopen en daarna pas echt de kosten krijgen...
Hoop voor je dat je een leuk paardje kan vinden !

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:20

Citaat:
MirandaB schreef:
Paulusjuh schreef:
En verder nie meer dan 1 keer per jaar hoefsmid.
!



Dit vind ik apart...



Hoeft niet apart te zijn, ze heeft een shet, misschien doet ze de hoeven wel zelf (is niet zo moeilijk, iig niet bij een shet)?

dit klopt cker wel, het is een shet ja, mijn pony is in juni 2003 voor het laatst bekapt door de smid. Ik loop vaak buiten dus ze blijven kort. De smid heeft er pas nog naar gekeken en zei alleen: Het is niet nodig, ze zien er nog super uit OK dan!


Citaat:
160 euro per maand voor een shetlander???????
WOW !

Ja het is een pony stal, en voor een pony is het 160. Met alles erop en eraan, hoef zelfs niet uit te mesten Mrjah mn ouders betalen het..en ze konden kiezen tussen 1tje voor 100 euro en 1 van 160.
die van 100 zag er oud enz uit... Ik had het vermoeden dat als het regende dat de stal onderliep Verward
En mn ma vertrouwde die man ook niet zo Scheve mond
Dus dan maar deze...! BEvalt me PRIMA!! Lachen

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:28

zoals de meeste, je maakt het ook wel zo duur als je zelf wil, wat wil je doen, sport recreatief... etc.
Ik betaal amper 125€ stalgeld, daar zit alles in buiten eten, waar ik er vier per maand van koop tegen 7.45 (ff zelf tellen), natuurlijk is de aanschaf van een paard het duurste, ik heb twee jaar aan een stuk alles netjes bijgehouden en er waren maanden waar ik "maar" 165€ had maar er waren maanden van 300€, bij mijn vorig paard betaalde ik ook maar 20€ aan hoefsmid om de drie maand(!), nu 40€ om de 8weken.
Zit bij een club en heb eenmaal per week les, zit bij in het lidgeld, en verder neem ik geen les voor het ogenblik.
Dus zoals ik al eerder zei je maakt het zo duur als je zelf wil

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:51

ik betaal gemiddeld 250 euro per maand stalgeld, dat is zonder de wedstrijden en privelessen. Maar dan heb ik ook wel een heleboel namelijk:
-binnenbak
-buitenbak
-longeerbak
-stal
-voer stro hooi
-wordt uitgemest en gevoerd
-weidegang in de zomer, stapmolen in de winter en met regen.
-hoefsmid en wormenkuur
-gratis meerijden in de manegeles en een groepsles voor pensionklanten
-mooie uitrijmogelijkheden in een mooi bos

en verder wordt er een keer per week springles en carrouselles georganiseerd voor 2,50 euro per keer.

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:04

Ff offtopic: hoi Jaimy! Welkom op Bokt! Succes met het uitzoeken Knipoog

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:57

ik heb nero thuis staan dus dat scheelt al veel geld,
ik heb alleen wormenkuren en DA enzo,
ons pap vijlt om de 2 weken zijn hoeven een keer bij
en de verzekering eens in het half jaar en voer
maar ik zit niet boven de 75 euro pm zeker niet

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 09:05

haii jokky!!! bedankt he... kan jij miss aan je ma vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn want ik wil ook bij jullie op stal komen staan zodra er plek is... bedankt wijffiejj succes met lana!!!

Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:24

Het hoeft allemaal helemaal niet zo duur te zijn.
Ik kan mijn paard bijvoorbeeld stallen voor 160 euro per maand 2 kilo brokken per dag en wormenkuur zitten erbij en overdag kan ze lekker in de wei.
Daarnaast hoef de hoefsmid ook maar 1 of 2 keer per jaar te komen. als je zorgt dat je goed op de hoeven let en wat meer over de weg rijdt als ze wat te lang zijn en voorzichtiger doet als ze te kort zijn. dan hoeft de hoefsmid echt niet vaak te komen. en je kunt zelf d haken er ook wel een beetje afveilen.
De extra kosten zitten hem vaak in de dierenarts en lessen.

Weten jullie trouwens hoe duur het is om je paard in te enten elk jaar?

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 19:32

haii allemaal!! het gaat nu egt gebeuren ik krijg me eigen paardje... heel erg bedankt voor jullie reacties ik heb mijn pa over kunnen halen... Ik ben vandaag met mijn ma opstallen jacht gegaan hihi en we hebben er 1 voor €175,- p.m. incl. uitmesten en voer, uitrijmogelijk heden naar het balijbos en heel groot stuk land... nu ben ik alleen nog op zoek naar een heel leuk paardje een kwpn´er ofzo waar ik lkkr mee kan dressuren enzo als jullie nog wat weten graag en ow ja me hoefsmid gaat €30,- kosten voor bekappen... is dat duur?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:39


AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:41

Ik ben voor Miro maandelijks ongeveer €160,- euro kwijt inclusief voer, hooi, stro en stalling. 1x in de 3maanden bekappen €25,-
€350,- per jaar verzekering en 2x per jaar enten zo'n €40,-

Het hangt er heel erg vanaf waar je staat en wat je met je paard doet, ik les bijvoorbeeld niet dus dat kost al geen geld Knipoog Op een manege sta je altijd duurder dan bij een boer en verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Tussen de €200,- en €300,- is een mooie richtlijn. Knipoog Hopelijk krijg je je ouders zover! Suc6!!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:52

ik betaal p.m aan stalling 130 euro.
Dan Krijgt arzu maar afentoe een wormenkuur(lees eens per jaar of halfjaar Bloos!)
hoefsmid gaat ze altijd als het moet, kosten 25 euro.
dierenarts kosten geen flauw idee,
maar 1ns per jaar voor influenza(ofzo) Weet niet hoe duur dat is Verward
Nouja, meestal staat ze `s zomers bij iemand gratis(Wil hara graag lenen voor b.v kinderen om er op te rijden, voor pony`s verkeers mak te maken enz) Dus `s zomers kost ze bijna niks

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:54

Hier in het westen zo rond de 350/400 euro per maand gemiddeld op jaarbasis. Moet ie niet ziek worden ofzo Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:56

jaimy schreef:
haii allemaal!! het gaat nu egt gebeuren ik krijg me eigen paardje... heel erg bedankt voor jullie reacties ik heb mijn pa over kunnen halen... Ik ben vandaag met mijn ma opstallen jacht gegaan hihi en we hebben er 1 voor €175,- p.m. incl. uitmesten en voer, uitrijmogelijk heden naar het balijbos en heel groot stuk land... nu ben ik alleen nog op zoek naar een heel leuk paardje een kwpn´er ofzo waar ik lkkr mee kan dressuren enzo als jullie nog wat weten graag en ow ja me hoefsmid gaat €30,- kosten voor bekappen... is dat duur?



maaruh kan je ook die rekening van 600 euro betalen van de veearts als ie op zondag middag je paard moet spoelen, want daar gaat het om

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 08:15

Nou dan moet ie maar niet op zondag middag komen:D maar ik weet eigenlijk niet zo wat spoelen is wel een idee maar hmmz : $ neej maar ff siri we houden iederemaand een bedrag op zij en dat doen we sparen en ik moet gaan werken en dat geld zet ik dan ook gewoon opzij en dat gaat allemaal wel lukken denk k.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:27

Ik bedoel daarmee dat je niet alleen aan stalling en smit moet denken, maar dat een veearts ook enorm veel geld kost, en jij als eigenaar bepaald niet of ie op zondag of op maandag komt, dat bepaald de toestand van je paard.

maar nog wat anders, natuurlijk kan je ervoor gaan sparen.......... maar dadelijk heb je m 3 weken en het paard wordt erstig ziek.......... kan je het dan ook betalen........

Ik bedoel het niet rot hoor, want je denkt overal heel goed over na, alleen dit puntje net even iets te licht Haha! Haha!

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 12:28

jah heel erg bedankt dat je met me mee denkt:D maar dat gaat wel lukken hoor en ik bedoelde het maar als grapje dat ie dan maar niet op zondag moet komen... Maar wat is spoelen dan ofzo : $

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:01

als ie koliek heeft dan wil een veearts hem wel eens spoelen, dan gaat er parafine door de neus naar binnen en dat noemen ze spoelen Haha! Haha!

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 14:03

thnx he!!! maar ja laten we maar hopen dat me paardje niet ziek gaat worden... daar heb ik niet zo´n zin in vind ik zielig hihi

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:21

Ik reken op minimaal 300 euro per maand en dat is dan zonder bijzondere kosten. Ik heb een spaarrekening waarop ik wat (een paar duizend euro) achter de hand houd.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:17

wij zijn aan stalling ook 220.00 kwijt,tel maar ongeveer daar 10.00 per maand bij voor inenten en 4 wormkuren.
lesgeld 2 maal in de week (mijn dochter en ik )is per maand 80.00
maar waar ik niemand over hoor is bezinegeld,ik denk dat het 11 kilometer hiervan af is,maar maal twee is 22 maal 7 (keer per week) is 154 kilometer in de maand dus 616 kilometer dat kost je toch al gauw 60/70 euro per maand,en dan heb ik het echt maar over banketstaaf 11 kilomet een 12 minutjes rijden.
wij hebben ons paard niet verzekerd,zonde van je geld,zelf potje achetr de hand houden!!
maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
je moet namelijk altijd de dingen doen waar jullie je prettig bij voelen.
ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt,laat je dat weten??
doei karin

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:30


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:39

Ikke betaal 100 euro per maand
Wormenkuur per 2 maanden 10 euro ong. dus per maand 5 euro
Hoefsmid 25 euro per 2 maanden zegmaar dus 12,5 euro
Inenting ong. 40 euro per jaar dus 3,3 euro per maand Tong uitsteken
En dan hoef ik niet uit te mesten Tong uitsteken
Denk dak nog wel wat ben vergeten...
120,80 euro per maand Knipoog Weet dat mn stal goedkoop is maar staat bij mensen thuis (geen officiele pensionstal) en dr staan maar 2 paarden met weitje en buitenbak (en 2 stallen).
De 100 euro en de hoefsmid hoef ik niet te betalen en zelf betaal ik gewoon shabrakjes, dekens enzovoorts en de wormenkuren. Dus ben zelf heel weinig kwijt.
Benzine kosten heb ik niet (fietsen is gezond Knipoog) ben pas 14 jaar...
Dat was het geloofik!

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:15

hai hai ik ben dinsdag naar 2 paardjes wezen kijken... 1 was egt onwijs leuk maar hij liep heel vreemd en was heel erg stijf... En de hoefen waren volgens mij ook al een paar keer vergeten te bekappen waren hele stukke uit dat vond ik egt zielig struikelde zowat over zijn eigen hoeven zo lang waren ze en de 2e was egt super maar die had allemaal gekke bulten op zijn benen. Ik ga vandaag (donderdag) bij een vosje kijken van 4 jaar een merrie ik hoop dat het wat word ik laat jullie binnen kort weten hoe het was!!!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:55

En heeeel veel tijd en aandacht !



Das het aller belangrijkste met een paard hebben !