!! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!!
We hebben de achterkant van de trailer al bedekt met rubber (dat wanneer zij dr hoofd stoot bij binnenkomst de klap niet zo zeer doet). het dak is echter nog niet voorzien van rubbere platen o.i.d. maar dit kan ook niet omdat er een dakraampje inzit...ik neem telkens van alles mee om haar af te leiden (brok, appels, snoepjes, hooi e.d.) maar hier heeft zij op dat moment totaal geen oog voor. Wanneer ik de brokken in haar mond duw dan wil ze ze wel opeten maar liever niet dan wel...
. Dit heet targetten, en kan lastig overkomen omdat je dan steeds de target, het voorwerp met je mee moet nemen. Dat hoeft echter helemaal niet: zo heb ik onze pony's geleerd om mijn hand aan te raken als ik in mijn vingers knip. En daarmee kan ik ze in allerlei situaties die ze eng vinden in feite alles laten doen wat ik wil, omdat zij afgeleid worden van hun angst en in plaats daarvan zich gaan richten op het verdienen van de beloning (kan uiteindelijk ook gewoon een aai of kriebel worden). Uiteindelijk zal ze zichzelf de gewoonte aanmeten om met een laag (in elk geval niet hoog) hoofd de trailer in en uit te gaan en hoef je dit nog maar af en toe te gebruiken om haar er even aan te herinneren hoe het ook al weer zat.
) Ik heb haar al eens eerder in de wei geconfronteerd met de trailer en haar gevoerd op de klep. Dit verliep in eerste instantie goed. Totdat er een trekker voorbij kwam waar zij van schrok, en je raadt het al, haar hoofd weer plots omhoog gooide
!
Suusiej schreef:Hej,
Ik denk niet dat het goed is als je 'helmpjes of allerlei kussens' in je trailer doet en bij je paard vastmaakt.
Hiermee omzeil je het probleem alleen maar en zal ze t nooit afleren.
Ik vind het idee goed van dat meisje die zegt dat je je paard op commando aan je hand ofzo moet laten 'buigen'. Zo kun je het echt afleren dat ze met haar hoofd omhoog gaat!
Greetz, Suus
Loolapelooza schreef:Ik heb vroeger een paard gekend en die deed PRECIES hetzelfde als wat jij beschrijft maar dan telkens wanneer ze in en uit de stal moest ... vanaf de moment ze met haar hoofd door het deurgat zat "schrok" ze en knalde ze iedere keer opnieuw met een giga knal tegen de bovenkant van de doorgang ...![]()
Haar angst werd dus iedere keer bevestigd "want zie je nou wel dat dat pijn doet!"
Ondertussen is dat paard verhuist en ik heb geen idee of ze het ooit hebben kunnen afleren.
Kan je dus ook niet helpen, maar ik wens je wel succes!
tamary"]
[quote="Suusiej schreef:Hej,
Ik denk niet dat het goed is als je 'helmpjes of allerlei kussens' in je trailer doet en bij je paard vastmaakt.
Hiermee omzeil je het probleem alleen maar en zal ze t nooit afleren.
Ik vind het idee goed van dat meisje die zegt dat je je paard op commando aan je hand ofzo moet laten 'buigen'. Zo kun je het echt afleren dat ze met haar hoofd omhoog gaat!
Greetz, Suus
Loolapelooza schreef:Ik heb vroeger een paard gekend en die deed PRECIES hetzelfde als wat jij beschrijft maar dan telkens wanneer ze in en uit de stal moest ... vanaf de moment ze met haar hoofd door het deurgat zat "schrok" ze en knalde ze iedere keer opnieuw met een giga knal tegen de bovenkant van de doorgang ...![]()
Haar angst werd dus iedere keer bevestigd "want zie je nou wel dat dat pijn doet!"
Ondertussen is dat paard verhuist en ik heb geen idee of ze het ooit hebben kunnen afleren.
Kan je dus ook niet helpen, maar ik wens je wel succes!