Voor het eerst van stal - wat kan ik gaan doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 13:58

Vanmiddag mag ik waarschijnlijk Roxy voor het eerst uit de stal halen. Gister mocht ik voor het eerst erbij, in de stal. Ze vond het allemaal maar een beetje eng en vreemd. Maar toen ik er al best lang in zat, tegen haar gepraat had en haar wat mais gegeven had, mocht ik haar al aanraken op haar hals. Maar verder mocht ik nog niet komen. Wat kan ik vandaag met haar gaan doen? Echt wandelen lijkt me niet echt slim, misschien los laten in de bak en dan een beetje spelen? Wie geeft mij tips? Hoe leer ik het steigeren goed af? Want ik dacht dat ze het afgeleerd had, eergister heeft ze het de hele dag niet gedaan, maar gister deed ze het weer. Ze doet het pas als ik uit de stal ga, dan flipt ze een beetje. Gaat ze rondrennen, bokken en steigeren, en héél hard hinniken. Lips are sealed Frusty

[Edit] titel aangepast [/edit]
_________________
<FONT COLOR="blue">Door Shanaia [quote]Ik wil Nathalie als me kleine lieve zusje [quote]</FONT>
<FONT COLOR="red">Robin, ik hou van je!</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-18 14:01 ]</font>

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 14:10

Ik weet de achetr grond niet van dit paardje.
maar als een paard steigerd kan dat zijn, dat ze heel dominant is, maar ook bang ofzo.


Dominant: dan moet je het overbluffen, jij moet dominter zijn. een zacht tikje tegen de benen kan ook veel doen.


bang: je moet der veiligheid aan bieden ze moet je leren kennen en vertrouwen.


ik zou gewoon misschien als ze uit de stal is wat met der femelen, misschien zachtjes met een borstel der over En zeker NIET meer.

want ze is dus bang, geef der vertrouwen. daar bereik je het meeste mee.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 16:57

Ze heeft vandaag geen 1 keer gesteigerd!!! Lovers
Ik ben eerst haar stal ingegaan. Lekker zitten knuffelen mag haar beentjes (aan de bovenkant) al aanraken, het halsje, voorhoofd en 1 keer een klein stukje van de buik. Ze wilde me allemaal 'kusjes' geven, zoals je een paard kan leren. Ze kwam steeds met haar mondje naar mijn hoofd toe en ik kon haar zo een kusje geven! Lovers Ik ben toen de staleigenaar gaan halen, ik haalde haar uit de stal ze vond het allemaal heel eng. Maar richting de buitenbak is al een aardig stukje lopen. We zijn een stukje richting de buitenbak gelopen en toen weer terug. Ze liep heel braaf mee, behalve langs de parkeerplaats, daar begon ze een beetje te wijken. Haha! Lovers En weer begon ze helemaal te flippen toen ik haar terug zette en de stal dicht deed! Morgen gaan we een stukje verder en dan misschien nog wat rondjes in de buitenbak. Maar ik denk nog niet loslaten, dan ben ik bang dat ik haar niet meer gevangen krijg. Ze moet eerst vertrouwen in me krijgen. Lovers