dus ik ging weer naar der toe, maar had men paardrijlaarzen bij me ( rijd met haar altijd met stalschoenen) ik had die laarzen voor sávonds nodig, maar de sporen zaten er nog op dus ik dacht ik zal ze er ff oplaten omdat ze de laatste tijd een beetje aan het dollen is, bijv: ik wil wijken loopt ze een soortvan gewoon weg, en reageert er niet op raar want al doe ik het opnieuw en opnieuw doet ze het ook niet maar zodra ik een tik geef dan doet ze het zo, dus ik met sporen rijden, echt ze deed alles...alles!!
Schouderbinnewaards..omdat ze nog steeds een beetje stijf ik probeer ik haar wat soepeler te maken dus kleine voltes ( ze viel niet steeds naar binnen zoals meestal) wijken zelfs in draf deed ze zonder dat ik het overnieuw moest doen of een tik moest geven! en in de galop...?
liep ze netjes aan de teugel! dat vond ik toch wel super deze rit!
Maar... is het erg om op deze leeftijd nog met sporen te rijden, het zijn gewoon stompjes maar die geven wel dat extra's wat ze af en toe nodig heb, ze reageert veel beter!
wat vinden julli ervan, wil graag jullie mening horen!!
Mensen in de hoge klassen dressuur met sporen zullen er wel een goede reden voor hebben.

) hahah
hhahahhah