Dit is eigenlijk een soort van vervolg op mijn vorige topic [VMR] Mijn verhaal...
Ik weet dat er al een aantal topics over geweest zijn, maar ik heb met de zoekfunctie niet echt iets soortgelijks als mijn probleem kunnen vinden...
Ik ben inmiddels wel een stukje opgeschoten, Twister loopt al iets braver mee aan de hand door gewoon iets consequenter op te treden, en ik heb ook al weer een aantal keer gereden. Ook heeft Richtje mij een keer geholpen door Twister mee naar buiten te nemen.
Ik weet inmiddels ook wel waar het probleem ligt, namelijk bij mij... Ik heb angst voor Twister, door alle nare gebeurtenissen. Maar ik heb gezien dat ze eigenlijk helemaal niks deed toen Richtje haar mee naar buiten nam, en ook niet toen mijn vriendin haar zonder zadel over de weg reed...
Ik zoek dingen op waar Twister wel eens van ''zou kunnen gaan schrikken'', waardoor ze dus ook echt schrikt. Ik weet wel dat ik het dus zelf opzoek, maar ik weet niet hoe ik dit gevoel ''uit kan schakelen''...
Het vreemde is namelijk, dat ik op andere paarden nergens last van heb... Andere paarden van stal stap ik zo op en neem ik zo mee naar het bos... Het is echt alleen bij Twister...
Wel is het zo, dat als ik op de plek in het bos kom waar Twister op hol sloeg, dat ik helemaal misselijk wordt... Aan die plek heb ik echt nare herinneringen, maar wat stelt op hol slaan nou helemaal voor??
Wat zou ik hier aan kunnen doen, ik weet het oefenen met Twister, doorgaan, je angst overwinnen, maar doe het maar eens!! Terwijl ik dit typ, met de gedachte dat ik straks op Twister naar het bos moet word ik al nerveus en voel ik mn maag al draaien... Denk ik aan een ander paard waarmee ik naar het bos zou kunnen gaan, dan voel ik iets heel anders...

Heeft iemand goede ideeen... Wat kan ik hier mee? Alle tips zijn welkom...
soest is waar mijn schoonouders wonen en ik heb er ook 4 jaar op een manege gereden en ken de omgeving dus wel.