Zijn er ook paarden die deze zomer....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:04

Lepeltje"]
[quote="rina schreef:
die van mij mogen nu nog steeds niet op het land, met als reden dat het net vorig jaar herfst is ingezaait Knipoog
zodra de kunstmest goed is verdwenen, en het gras nog ietsje hoger is krijgen ze allemaal hun eigen weitje (en dan heb ik 2,5 HA ter beschikking Bloos ).
maar ook dan heb ik er 2 die niet tot bijna niet op het land mogen. de ene is ooit hoefbevangen geweest en de ander krijgt het voor elkaar zich binnen 2 uur kogelrond te vreten Boos! die mogen dan dus maar heel beperkt op de wei.
om reden van vechtpartijen en om blessures te voorkomen staan ze of alleen of met z'n tweeen. ik heb bijna allemaal alphamerries en die kunnen slecht bij elkaar zonder dat er slachtoffers vallen .


Pas je wel op met dat jonge gras? Ik weet niet of je het al wist, maar als dit echt het eerste gras is kun je er beter nog geen paarden op zetten, eerst kort laten vreten door schapen, of andere beesten. Haha! Het gras dat er daarna op groeit is alweer stukken minder eiwitrijk.
Anders heb je dus idd grote kans dat ze er hoefbevangen van worden.. Scheve mond
[/quote]

ik weet het Knipoog je had me afgelopen week moeten zien. ik op de zitmaaier over het weiland en maar maaien Cool en hard dat dat ding gaat, hij heeft 9 versnellingen Tong uitsteken .
ik kijk heel erg uit met dat jonge gras, 1 (gewezen)hoefbevangen paardje is me wel genoeg de eerste periode krijgen ze een heel klein stukje en gaan er maar een uur per dag op.

maar je geeft een goede waarschuwing voor diegene die het nog niet wisten OK dan! , dus mensen met echt jong gras, pas op voor hoefbevangenheid.