Waar moet een pensionhouder aan voldoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Waar moet een pensionhouder aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 21:31

Gelukkig zijn onze pensionklanten nog steeds tevreden (althans ze hebben nog niets gemeld Haha! )

Maar wat vinden jullie belangrijk?
Zelf vinden wij het belangrijk dat de sfeer goed is en dat er ruimte voor overleg moet zijn.

Graag jullie belevingen en reacties.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:39

Net als je zelf zegt; De sfeer vind ik erg belangrijk. Als die niet goed is, blijf ik echt niet lang op een stal staan. Verder vind ik het belangrijk dat de verzorging van de pony's goed is. (weidegang zomer & winter). Ik hou niet van drukte op stallen (dus niet te veel mensen/paarden, maar dat heb je van te voren voor het kiezen). Uhm ja, verder ben ik niet zo veeleisend Knipoog De sfeer & verzorging zijn gewoon het belangrijkst. Wel moet er ook gewoon gepraat kunnen worden als er iets niet goed is.
De uitrijmogelijheden bij een pensionstal vind ik wel belangrijk aangezien ik graag buitenrij. Luxe facilliteiten hoeven van mij weer niet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:41

wat ik het allerbelangrijkste vind is dat een stalhouder goed onderhoud aan de faciliteiten doet... dus het land goed houden, bak goed onderhouden, etc. Onze staleigenaar doet het prima... Haha!

De sfeer is ook wel belangrijk, maar die maak je zelf, met elkaar... en ik kom er voor mijn paard, niet voor de gezelligheid... (hoewel ik het heel gezellig vind om te kleppen... Haha!)

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:43

De sfeer uiteraard, en interesse in z'n pensionklant.
Wat ik ook erg belangrijk vind is het onderhouden van de accomodatie.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:49

Dat hij er geen verschil in klanten wordt gemaakt; geen vriendjes politiek dus. Dat iedere ruiter met zijn of haar stijl in zijn/haar waarde gelaten wordt en dat er voor gezorgd wordt dat irritaties worden uitgesproken en opgelost.
En dat afspraken nagekomen worden.

Eerlijkheid en een goede sfeer dus.
Maar het allerbelangrijkste goede zorg voor je paard natuurlijk.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:56

Ik moet afkloppen. Ik sta op een megapensionstal. Ik ben samen met twee anderen de enige pensionklanten. (waarvan ook nog ééntje mijn beste vriendin is.) Maar verder staan er dus een stuk of 30 paarden voor de handel. Ik vind het heel belangrijk dat er rust is in de stallen. Geen gillende kinderen of knalharde radio's. Mijn paard moet goed op stal staan dus voldoende stro. Genoeg te eten krijgen. Duidelijke afspraken waar iedereen zich aan moet houden.
Ik moet zeggen dat ik nu dus wel erg verwend ben en dat het druk is als we met zijn tweeen in de bak rijden. Lachen
De accomodatie moet gewoon goed zijn.

Ik heb hiervoor op een manege gestaan en dat was echt een kindermanege dat vind ik persoonlijk erg verschrikkelijk. De sfeer is onderling vaak niet heel gezellig. En het is altijd gruwelijk druk in die gangen.

Groetjes joyce

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:07

De sfeer moet goed zijn en de pensionhouder moet gemaakte afspraken nakomen. Over beide heb ik absoluut niks te klagen, ook is in overleg heel veel mogelijk bij onze pensionhouder. OK dan!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:12

En verstand hebben van waar hij mee bezig is..

K heb zelf ooit op n stal gestaan waar de pensionhouder niks van paarden afwist (kwam k pas later achter want hij dacht namelijk zelf dat hij er wel alles vanaf wist)

En alles wat al genoemd is Lachen

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:34

Afspraken na komen. Dat vind ik het belangrijkste!

En de sfeer die wordt meestal toch gecreëerd door de stallers zelf Verward Tenminste, bij ons op stal is het zo. Wij hebben namelijk niet zo heel veel te maken met de pensionhouder, maar die is ook altijd gezellig Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:24

Ik sta nu echt súper. Stal met 10 boxen, binnenbak, buitenbak, oefenparcours, stapmolen, solarium, wasplaats, weidegang.
Er staat buiten mij nog 1 pensionklant- een volwassen man die professioneel in de paarden zit (wel rustig aan, hij's de jongste niet meer, heeft 2 paarden staan en werkt wat voor anderen)
De staleigenaar heeft 4 paarden, en op dit moment staan er dus in totaal 7 paarden.
De accomodatie is dus helemaal perfect, ook onwijs goed onderhouden. Is voor die mensen ook vnl. hobby.
De sfeer is ook heel erg goed. We kunnen het onderling goed vinden, iedereen gaat zn gangetje maar vraagt altijd wel naar elkaar. Niemand is te beroerd om wat voor een ander te doen, en met de staleigenaar valt altijd over alles te overleggen.
Kortom, ik ben totally in love met de stal waar ik nu sta Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:40

Moet afspraken nakomen en zorgen dat de faciliteiten in orde zijn.
En verder iedereen gelijk behandelen.
Sta op een hele gezellige stal en de stalhouder regelt het allemaal super.
Ook gezellige vrijblijvende dingen, als bv een feest van al het geld wat opgespaard is met de groepslessen.
Spreek je eens niet alleen over paarden Knipoog

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:53

Ik vind weidegang (zomer en winter) heel belangrijk. Dat de pensionhouders zelf verstand van paarden hebben lijkt mij vanzelfsprekend. Vaak krijgen ze klanten die er (nog) geen verstand van hebben of slechts weinig (ik spreek voor mijzelf), dan vind ik het belangrijk dat geen enkele vraag een domme vraag is, en dat vragen altijd vrij staat.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:57

Sfeer,rust verzorging en weidegang vind ik het belangrijkste..Om die reden ben ik van luxe,naar véél minder luxe gegaan..En ik heb het prima naar mijn zin...Ook vind ik het erg belangrijk dat er wat te bespreken valt en niet overal moeilijk om gedaan wordt...Zo zet ik vaak 's ochtends de boel buiten,mest ik uit en zet ze weer binnen 's middags,als de boer moet werken...Als hij niet moet werken doet hij dat...Als ik ze veel heb buiten gezet,is hij er niet vies van een deel van het stalgeld terug te geven,maar dit neem ik nooit aan....Hij doet ook veel extra's voor mij en mijn paard.Zoals de dekens verwisselen,heeft vorig jaar zelfs een hele nieuwe afrastering laten plaatsen...Ik heb het er echt prima naar mijn zin!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:00

Mensen zijn niet in staat om voor hun paard te zorgen als ze het niet bij hun huis hebben staan. ZE zijn volledig afhankelijk van de stalhouder. Het is dan ook vreselijk als hij niet bereid is om bepaalde dingen voor je te doen, zodat je iedere keer op en neer moet blijven rijden omdat je anders het gevoel hebt dat je paarden tekort wordt gedaan. Mijn vereisten zijn:

- voeren, want dat moet meerdere keren per dag;
- paard in en uit de wei zetten;
- gezondheid/welzijn van het paard in de gaten houden

Stal uit doen is ook fijn, maar dat zijn dingen die je zelf zo even gedaan hebt als je komt.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:01

Ik sta echt op een superpensionstal, met supereigenaren OK dan!
We hebben: 20-40 binnenbak, 20-60 buitenbak, overdekte stapmolen, solarium, weiland, binnenlongeerbak, paddock en een gezellige kantine.
Af en toe laat de bodem van de bak en dergelijke het een beetje afweten, maar het is altijd supergezellig, ze organiseren altijd heel veel, zoals zeskamp, playbackshow, BBQ's, ontbijtrit en nog veel meer Haha!
De eigenares van de stal is ook ALTIJD bereid om je paard naar de DA te brengen als het nodig is en als het erg rotweer is, bied ze soms ook aan om me even thuis te brengen Bloos
Echt supermensen OK dan!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:42

Kusia schreef:
Afspraken na komen. Dat vind ik het belangrijkste!

En de sfeer die wordt meestal toch gecreëerd door de stallers zelf Verward Tenminste, bij ons op stal is het zo. Wij hebben namelijk niet zo heel veel te maken met de pensionhouder, maar die is ook altijd gezellig Haha!


Hmmm, heb ooit op een pensionstal gestaan waar de sfeer toch voornamelijk bepaald werd door de vrouw des huizes... Dat was een echte roddeltantie die alles beter wist... Daar ben ik toen snel weggegaan, want ik had niet meer het gevoel mijn pony te kunnen verzorgen op een manier die ik prettig vond... Ook kregen we commentaar op het rijden en werd er flink over je gekletst achter je rug om. Veel beloftes voor je er staat, maar het werd niet nagekomen als je daar eenmaal met je paard stond...

Goede stevige/veerkrachtige bodem in de bak, dat is het enige wat ik echt mis op onze stal. En wat meer gras op het land zou ook mooi zijn (is echt kaal met sprietjes), maar Andrew heeft het wat dat betreft eigenlijk het best... (staat vaak in landjes van anderen in de buurt die de eigenaar in bruikleen heeft. Krijgt vandaag weer een mooi vol stukje...)

Verder ben ik erg tevreden want zoals Naz zei is er in overleg veel mogelijk bij onze stalhouder. OK dan!

Je mag zelf uitmesten, en voor luchtwegpatiëntjes is zaagsel mogelijk. Bijvoeren met eigen voer is geen probleem (meesten na het rijden), eventueel bij heel goede reden is een ander soort voer mogelijk. Meeste paarden staan gewoon op pavo basisbrok.

Mijn ideale stal heeft:
Een respectvolle eigenaar waar je goed mee kunt praten, die het beste voor heeft met je paard en zich houdt aan afspraken.
Daarnaast ruime openingstijden, een goede buitenbak, een fijne binnenbak, een overdekte wasplaats met warm water, ruime en schone stallen met dagelijks het hele jaar weidegang eventueel 's winters paddock met bijvoeren. Keuze uit verschillende soorten voer, uitrijmogelijkheden en natuurlijk, een prettige, ontspannen sfeer...

Wie kent zo'n stal? Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:48

Wat ik heel belangrijk vind:

- goed overleg kunnen plegen met de eigenaar, met nieuwe ideeën kunnen komen
- goede verzorging, hier bedoel ik mee: regelmatige voertijden, schone stal enz (rest van de verzorging zorg ik zelf wel voor Knipoog ).
- goede bodems in de rijbanen
- goed les kunnen krijgen, en dus niet afhankelijk moeten zijn van de instructeurs/trices die de stal je aanwijst.
- sfeer is ook zeker belangrijk, maar ik ben er wel achter dat er op iedere stal wel mensen zijn die mij wat minder liggen Schijnheilig

De stal waar ik nu sta voldoet zeker aan mijn eisen, we hebben nog aardig wat luxe ook.
Het enige wat ik blijf missen is weiland...of een aantal wat grotere paddocks voor in de winter.
Al lossen we het weiland probleem een beetje op door 's zomers naar Esme_27 te gaan Lachen

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:09

Ik vindt de volgende punten belangrijk:
-Overleggen kunnen, in alle openheid in eerlijkheid van beide partijen
-goede weidegang liefst overdag buiten en 's nachts binnen (zomer en winter)
-Dat de paarden voor je in de wei worden gezet.
- Sfeer op stal moet goed zijn.
-stal moet niet te groot zijn (ik houd persoonlijk niet van stallen waar 30 mensen in pension staan).
-Ruime lichte stallen
-Goede uitrijmogelijkheden
-Goede bodem in rijbaan.
- ik hoef geen luxe en heb niet zo'n ruim budget, ik vindt wel dat de prijs in overeenstemming moet zijn met datgene wat je biedt.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:57

Ik vind het belangrijk dat de sfeer goed is maar daar ben je zelf bij.
mooie lichte stallen, goede verzorging.
wijdegang zowel zomer en winter en het buiten zetten.
minimaal drie keer per dag voeren.
goede rijbak hoeft niet per zee een binnenbak aan wezig te zijn,
maar dan moet de buitenbak in de winter ook goed te gebruiken zijn.
goed overleg moet ook mogelijk zijn.
En de pension eigenaar moet zich aan de afspraken houden.
prijs kwaliteit verhouding vind ik ook belangrijk.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:03

Ik ben niet zo'n hele zeur, maar ik vind het belangrijk dat Mirk genoeg te vreten krijgt... (vorige stal was dat niet zo)
Verder wanneer er wat is, moeten ze direct naar me toe komen en niet achteraf vertellen.
Veiligheid voor Mirk
Sfeer op stal natuurlijk

Ik heb het erg getroffen. De stalhouders zijn erge aardige mensen en wanneer ze mij 2 dagen niet gezien hebben (en ik er gewoon geweest ben), bellen ze me op... Ook komen ze vaak kijken op de wedstrijden, gewoon top mensen OK dan!
Ik heb het naar mijn zin, en Mirk ook

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:31

-mijn eerste punt is dat ze altijd schoon staan,dus iedere dag mest eruit, en minimum opstrooien met voldoende vers en schoon stro/vlas/zaagsel/whatever,(ook mogelijkheid voor paarden met luchtwegproblemen)
-dan dat ze voldoende en kwaliteitsvol voer en hooi/voordroog krijgen
-ze altijd indien gewenst buiten jkunnen (zomer wei, winter wei/uitloop)
- goede binnen- en buitenbak
-overleg met eigenaar mogelijk
- als het kan goede lessen

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:40

Goede afspraken maken met de klant
Deze afspraken nakomen
Deze afspraken zwart op wit zetten
Zorgen dat de accommodatie in perfecte staat van onderhoud is
Zorgen voor kwaliteits hooi en stro ( en voer, maar dat heb ik liever zelf in de hand )
Zorgen voor een goede sfeer
Zorgen voor goed weidebeheer
Respect hebben voor de keuzes van de paardeneigenaar
Hulp bieden in netelige toestanden
enz.....

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:55

Ik ben super kritisch Bloos,...

Goede stal=
- ruime box
- frisse stal, niet te nat en vies
- oog voor het paard vanuit het managament (bijv. poep in de drinkbak opruimen Boos!)
- goed voer, verdeeld over de dag (dus niet in 2 x alles geven)
- betrokken staleigenaren met kennis van zaken

Facilitair:
- binnen- en buitenbak (goede bodem!)
- weidegang
- paddock om los te gooien
- stapmolen
- kantine (pre)

Nou, dit waren ze wel zo'n beetje uit het blote bolletje Bloos. Moet zeggen dat het voor mij dus niet meevalt om een goede stal te vinden Bloos!! Knipoog

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:35

wat ik nog vergeten was:
inderdaad ruime stal, maar als ze los kunnen overdag, is het niet zo erg nodig om een stal van 5/5 Haha!
en ook dat die mensen weten over wat ze het hebben,ze hoeven niet alles te kennen, maar toch weten hoe je paarden vasthoudt, moeiklijke paarden kunt trailerladen,enz...
de basis beetje verfijnder. snap je

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:52

Een pensionhouder:
- onderhoudt de stallen plus faciliteiten goed, reparaties worden snel verricht
- komt afspraken na
- heeft oor voor de ideeen van de huurders
- heeft verstand van paarden, waardoor bijvoorbeeld ziektebeelden snel worden herkend
- bemoeit zich niet ongevraagd met de huurders (betweterig)