Sinds een hele kleine week (zeg maar dag of 3) staan er ergens bij me in de buurt 2 ontiegelijk vette pony's op een vette voorjaarswei waar ze tot aan hun knieën in het gras lopen. Sinds dag 1 loopt 1 van die pony's licht kreupel en dat is op die paar dagen verandert naar een dikke zwaar hoefbevangen knol die der draai niet kan vinden van de pijn. Een blinde ziet zelfs dat het niet goed is!
Heb ik net de stoute schoenen aangetrokken en bel ik naar de DB met m'n verhaal. Krijg ik het antwoord "ja sorry maar daar kunnen wij niets aan doen"
WAAR ZIJN JULLIE DAN IS GODSNAAM VOOR???
Enkel om "arme" pony's uit de modder te gaan redden dan?
Achterlijke penny-instelling!
Het komt er dus op neer dat ik naar de politie moet bellen en zeg nou eerlijk, zien jullie die nou ook maar iets doen? Wat kan een flik hier nou aan doen, normaal heb je toch de DB voor dit soort zaken?
Ik snap er geen hol van en ben zo ongelooflijk PISSIG! In de tijd dat die pony's er staan heb ik er nog niemand bij gezien en ik passeer daar toch erg regelmatig. Daarbij, gezien de toestand van het dier zou de eigenaar zeker wat gemerkt moeten hebben als ie was langst geweest en dan verwacht je toch wel dat ie er iets aan zou doen ook!
Die arme pony staat zich nou lekker verder de vernieling in te vreten aan die eiwitrijke troep, kan er met m'n verstand niet bij dat dit geen zaak is voor de DB.
)
, je kan moeilijk naar de eigenaar gaan als je die niet kent, en niet weet waar die woont ofzo.
.