en daarnaast nog 2 uur per week in de bak rijdt/lessen,
hoeveel hooi mag je dan geven?
hij krijgt nu 2 of 3 'plakken' hooi ??? daarnaast krijgt hij 1 kilo brokken ochtends en avonds ook 1 kilo.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Een paard mag in principe zoveel hooi als ie op kan. Als het paard te dik wordt is het verstandiger om eerst brok te minderen. Hooi is van wezelijk belang bij de spijsvertering.
Let wel: we spreken hier over hooi en niet over enige vorm van ingekuild of ingepakt grasprodukt.
zou ik zeggen een plak of 4 hooi per dag als er geen gras is. Brok of muesli kun je handjes gewijs voeren, er hoeft in lang niet elk paard een grote hoeveelheid brok, integendeel zelfs. Als je bang bent voor te weinig mineralen kun je zelfs overwegen om IJslanderkoeken van b.v. Pavo te voeren, zit alles in behalve de energie.
luxx schreef:er staat er bij ons één die toch nog hooi krijg, en die heeft dus ook allemaal vetbulten onder zijn buik.
maar moet daarbij melden dat ikzelf een ijslander heb, en die hou je nou eenmaal schraal, ik denk wel dat dat voor alle paarden zo is, maar dat is mijn mening.
Schrale paarden kunnen nou eenmaal niet tegen dat rijke spul.