Beoordeling verzorging wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 15:40

Citaat:
Op 2001-10-12 12:49, schreef Smaxie:

Iemand met een spierwitte schimmel heeft er waarschijnlijk meer werk aan gehad dan iemand met een bruine met weinig aftekeningen...



Kijk, en dat vind ik nou ook weer niet eerlijk.
Kan ik er wat aan doen dat mijn paard donkerbruin is ...... Haha!
Netjes = netjes en zou een 8 moeten zijn, ongeacht kleur, aftekeningen e.d.
Aan een Fries of Fjord hebben mensen ook minder werk vanwege de hengstevlecht of helemaal niet vlechten, maar dat mag niet uitmaken.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 16:32

met een fjord minder werk? weet je wel hoeveel tijd het kost om die manen een beetje fatsoenlijk in een mooie boog te knippen zonder happen? Koe Lachen

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 16:41

Heb geen idee, maar ik moet weer manen trekken dus volgens mij is dat wel vergelijkbaar!

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:01

Citaat:
Op 2001-10-13 16:41, schreef Fitzroy:
Heb geen idee, maar ik moet weer manen trekken dus volgens mij is dat wel vergelijkbaar!


Nou nee, ik heb ooit de manen van een fjord geknipt en was er zo een halfuur mee bezig, de manen van mijn KWPNer trek ik in 5 minuten!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:58

Ik had de vorige wedstrijd een 7 voor mijn uiterlijke verzorging terwijl iedereen een 8 had Verward
Dus ik vragen wat eht was ik had heel mijn wedstrijd tenu goed,zegt ze ja je heb niet ingevlochten ik zeg ja hoe moet ik dat doen bij een fjord Verward
En dat terwijl ik haar voorpluk had geknot en haar staart had ingevlochten en het hoeft niet eens volgens de regels Boos!
De afgelopen wedstrijd had ik wel een 8
Dus gewoon wat de jury leuk vind denk ik,maar mij had ze volgens heel veel mensen geen minder punt mogen geven voor die manen,ze heeft gewoon netjes geknipte stekels,dus daar ligt het ook niet aan Verward
Het is maar net waar ze opletten

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wendy1 op 2001-10-13 18:00 ]</font>

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 19:14

Leuk zoveel reacties. Smaxie, jij zegt dat je o.a. ook let op of het harnachement wel mooi schoon is en de ruiter goed verzorgd. Nou had ik een tijdje terug een wedstrijd van 2 dagen waarin ik aan springen en dressuur meedeed. Ik had dus echt geen zin (en tijd) om voor de 2e dag alles schoon te maken. En de 2e dag had ik eerst springen en daarna dressuur. Nou, echt geweldig schoon was het dus allemaal niet meer, het harnachement was vies en mijn witte rijbroek was ook niet echt wit meer. De 2e dag kreeg ik bij de jury's een 8, de 1e dag een 7. Toen dacht ik dus echt dat ik eigenlijk niets meer schoon en mooi hoefde te maken voor een wedstrijd. Nog steeds doe ik eigenlijk minder mijn best dan ik voorheen deed en meestal krijg ik dezelfde cijfers als voorheen.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:17

Happygirl, dan heeft jouw KWPn'er wel erg dunne manen, want ik ben er zeker 20 minuten mee bezig.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:48

't Is mij ook nooit helemaal duidelijk geworden waarop de puntentelling precies gebaseerd is.
Om een voorbeeld te geven:
's Zomers rijden we tijdens de buitenwedstrijden meestal 2 proeven.
Een tijdje geleden scoorde ik op dezelfde dag bij de ene jury een 6, en bij de andere een 9.
En dat terwijl mijn paard (een schimmel, jawel ! *LOL* ) er echt spik-en-span uitzag, keurig gepoetst en gevlochten, en ook mijn zadel+hoofdstel waren keurig gepoets.
Verder had ik een witte rijbroek aan, met een zwart jasje met witte handschoenen en een zwarte cap.
Maar waarom nu een 6 en een 9 ???
Vraag het aan Joost, misschien weet hij het !

Nog even een berichtje voor Sonja:
Het is mogelijk om bij de bond een "vrijstelling" te krijgen voor een "aangepast" harnachement.
Er wordt dan op papier gezet dat je bijv. geen handschoenen hoeft te dragen omdat daar een goede reden voor is (meestal van medische aard).
Ik rijd bij de KNF, en daar doen ze naar mijn idee niet moeilijk over.
Een paar jaar geleden heb ik mijn enkel gebroken, waarna er een grote bobbel op is gekomen zodat ik aan 1 kant geen spoor kon dragen (enkel was te dik en te gevoelig om sporen om te doen).
Uiteraard is het niet de bedoeling om met 1 spoor te rijden, dus zat er niks anders op dan zonder sporen te rijden.
In de M is het verplicht, maar door dit "medische mankement" kreeg ik een vrijstelling om zonder sporen te rijden.
Deze verklaring gaf ik meteen samen met de startkaart bij de jury af, en ik heb nooit problemen gehad !