Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

een paar beukennootjes kunnen geen kwaad, maar een kilo kan problemen opleveren.
Verder staan er bij ons vrij veel fruitbomen in de wei, appelbomen, perenbomen, pruimenbomen, okkernootbomen, wat kastanjebomen, een wisseboom, populieren ook...
En verder, ga eens langs bij een goede tuincentrum, wellicht kunnen die je helpen
Ik zat meer in de richting te denken van bomen die in de omgeving thuis passen: vroeger was het hier rondom heide, dus berk past hier wel in. Vruchtbomen (hoogstam, maar zie daar nog maar aan te komen) vindt ik zelf ook erg mooi, maar ja daar vallen dus vruchten vanaf en in welke mate is dit dan evt. schadelijk voor het paard? Heb wel al 2 notenbomen geplant.
Bij appels en peren kan het alleen zo zijn dat in het najaar/ eind van de zomer ze gaan gisten
Dan zijn ze niet zo goed meer voor de paarden, zeker als ze koliekgevoelig zijn.
Notenbomen zijn idd ook goed, maar daar krijg je na verloop van tijd heel erg veel noten vanaf
Dus ik hoop dat je graag noten lust? 
Sjuimpje schreef:Wilg is volgens mij het meest onschadelijk, beuk kan ook goed, de bladeren en takken kunnen geen kwaad en volgens mij eten paarden geen beuken nootjes.
.