Contact met de fokker van je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25143
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:25

Al die mensen die geschreven hebben: waarom hebben jullie niet gewoon gebeld?
Een brief is nogal vrijblijvend, die kan ongelezen bij het oud papier verdwijnen. Daarom heb ik bewust gekozen voor de telefoon.
(oke het scheelde ook dat mijn spreek-Duits beter is dan mijn schrijf-Duits *LOL* )

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:40

Fitzroy schreef:
Al die mensen die geschreven hebben: waarom hebben jullie niet gewoon gebeld?
Een brief is nogal vrijblijvend, die kan ongelezen bij het oud papier verdwijnen. Daarom heb ik bewust gekozen voor de telefoon.
(oke het scheelde ook dat mijn spreek-Duits beter is dan mijn schrijf-Duits *LOL* )

Zoals ik had geschreven, ik kreeg hem/haar telefonisch niet te pakken.
Maar... ik denk dat ik het alsnog ga proberen. Toch nog maar een keer bellen!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:41

Ik heb mijn paard bij de fokker van daan, en hij komt als het goed is binnen kort een keer kijken of hij haar nog herkent.

Ik zou gewoon bellen, vinden ze meestal leuk, om te horen wat er van hun fokproduct terecht is gekomen!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:54

Ik heb haar opgebeld. Zo hebben we een hele tijd lopen kletsen over Rinkja, ze heeft Rink tot haar derde jaar gehad, en kon er veel over vertellen, en ze vroeg ook heel veel. Daarna gaf ik m'n adres, en heeft ze me allemaal foto's gestuurd van Rinkja een pas geboren, op de keuring, tot als 3 jarige tussen haar broertjes in. Heel erg leuk! Ik heb haar ook wat foto's opgestuurd, en dat vond zij ook heel leuk, ze is later zelfs nog een keer langsgekomen. Lachen

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:25

Ik heb van bijna al onze paarden het verleden kunnen achterhalen. Ik heb Jumper van de fokker gekocht (en toen was ie al 10 dus die man heeft hem best lang gehad) Af en toe bel ik nog wel eens met hem, en van de zomer toen ik mocht meedoen op de Brabantse kampioenschappen is hij komen kijken en dat vond ik wel heel leuk. Alleen toen Jumper bijna dood lag te gaan heb ik hem niet durven bellen, vooral omdat hij best een band met hem had, en hem min of meer noodgedwongen heeft verkocht. Ik heb het hem dus pas later verteld, toen Jumpie allang weer blakend gezond was en dus aan de kampioenschappen mocht meedoen. Binnenkort moet ik nog een keertje bij hem langs omdat ie me nog foto's en video's van jong Jumpertje beloofd heeft...
Van onze Insley is ook wel bekend waar hij vandaan komt omdat hij Orchid's Insley heet was dat snel gevonden. En aangezien de Orchid's farm hier redelijk dichtbij is zijn we daar gaan kijken. We hebben zijn moeder (twee druppels water, echt...) en zusjes gezien en met de fokker gepraat die zich hem nog wel herinnerde (en dat vind ik knap omdat ze daar honderden pony's hebben...).
Vroeger heb ik ooit eens een brief geschreven naar de fokker van een van mijn vorige paarden zoals ie met naam en adres op het papier stond en ik heb toen wel een brief terug gekregen met leuke verhalen over vroeger en twee foto's van haar als veulen en jaarling.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 22:37

Ik probeer morgen te bellen, anders iig wel deze week. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig. Vanavond kwam het er niet van, ik had m'n papier meegenomen naar stal en ben in gesprek geraakt met de stalhoudster, dat was erg leuk over de lijnen, gezien ik er de ballen verstand van heb *LOL* Maar ik ga bellen, dat staat vast Haha!

Fitzroy

Berichten: 25143
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:38

Goed zo, Mayo, hou ons op de hoogte!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 22:46

Doe ik zeker Haha! Thanx voor de aanmoedigingen OK dan! *LOL*

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:50

Wij hebben gewoon een brief met wat foto's gestuurd, later belde hij ons zelf, dat hij er heel blij mee was. We houden hem nu een beetje op de hoogte(als ik de wedsrijden in ga). Lachen
Succes!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:34

Mijn merrie is een engelsvolbloed in oost duitsland geboren, maar wel van een amerikanse bloedline. Toen ik mijn merrie liet chippen wilde ik wat meer over haar afstamming weten. Ik kreeg via hulp op een gegeven moment contact met een duitser die de vader kende [hengst]. Het was beste wel grappig om te lezen hoe de duitser de karacter en uiterlijk van haar vader had omschreven.
Toen ik nog verder ging doorzoeken, haar vader was geimport vanuit amerika, kwam ik in contact met een stoeterij in florida.. De stoeterijhouder was bekend met haar opa en wist mij precies te vertellen wat de gebrekken waren te verwachten Bloos! Ik had niets gezegd over de verschillende stand van mijn merrie voorhoeven, maar hij wist gelijk te vertellen dat het een zwakte was wat veel voorkwam in deze bloedline. De man zei ook dat het waren snelle paarden voor korte afstanden! Maar ze waren snel op en versleten dus voorbestemd voor een korte loopbaan in de renbaanwereld.
Mijn merrie heeft geluk gehad, mijn broer heeft haar vanaf dat ze geboren werd, besloten dat deze paardje zou nooit op een renbaan lopen. Ze was bestemd puur voor de liefhebberij om van te genieten. Lovers En sinds al bijna 3 jaar is ze van mij. Lachen

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:39

Ik vind het altijd weer geweldig als ik een mail krijg van de eigenaresse van het door mij gefokte paard. Het is heel leuk om te horen dat ze zo blij met hem is en dat het zo goed met hem gaat.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 12:15


boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:53

In je andere topic had ik ook al gereageerd. Maar hier nog maar een keer doen: Goed zo Mayo!!!!
Viel het mee? Ik heb net een brief geschreven, maar zit me nu te bedenken "Wat doe ik als ze niet reageren? Kan ik niet beter bellen?" Maar wat moet ik dan zeggen? Hoe heb jij dat aangepakt Mayo?

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:17

lijkt me heel leuk om eens de fokker naar de fokker van dolly te gaan, maar die zijn met haar dolly's moeder naar frankrijk verhuisd, in de buurt van lyon dus dat is helaas niet om de hoek...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 13:25

Boerinnetje, het viel zeker mee, ik was wel nerveus *LOL* Ik wilde bellen omdat ik dan gelijk weet of ze er wel/niet van zijn gediend.

Ik ben gewoon begonnen met me voor te stellen en te zeggen dat ik een fokproduct van hem had en toen de omschrijving van Kasje en z'n papier. Toen ging de rest vanzelf Haha!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:32

Ik heb de fokker van Bill ook gebeld, en ik ben er ook nog een keer geweest om zijn moeder te bekijken.
Ik heb dus foto's van haar.
Ik heb zelfs foto's van hem gekregen van Bill als ieniemienie veulentje en als jaarling.
Erg leuk.
Ook heb ik een keer gebeld voor de hngstenfolder van BAlmoral, toen heb ik een tijdje met de verzorger van Balmoral gepraat.
We kwamen erachter dat Bill heel erg op zijn vader lijkt, die verzorger vond het ook heel leuk om wat van een fokprodukt van BAlmoral te horen.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:48

Ik heb het adres van de fokker opgezocht, en zit ook in dubio om te bellen of te schrijven. Ik snap wel dat niet iedere fokker er behoefte aan heeft, maar het lijkt mje ook als fokker leuk om te weten hoe het met je fokprodukt gaat. Daarbij hoop ik dat de fokker foto's van de geboorte of van de moeder heeft. De moeder ken ik alleen de naam van, nooit op een foto gezien,en zal gezien de leeftijd misschien niet meer leven.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:44

Toen ik San net had gekocht heb ik contact gezocht met de Fokker.
Ik kreeg toen iemand aan de telefoon die ik heel slecht kon verstaan ivm het dialect.
Hij zei toen dat hun ook Manno hadden gefokt.. Wist ik toen nog veel wie Manno was Bloos! Ze zullen wel gedacht hebben Haha!
Moeder van Sandor staat inmiddels in Amerika net zoals zijn vader Majesteit. Ik werd wel uitgenodigd om eens langs te komen om te kijken waar Sandor was opgegroeid.
Ik heb nog wel contact gehad via de mail met de eigenaren van Majesteit en in mijn beste engels hebben we toen wat heen en weer gemaild.
Die vonden het heel erg leuk om iets te horen
Dus gewoon doen..
Je hoort vanzelf wel of ze het leuk vinden ! Vingers aflikken

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:15

Zondag nog op de koffie geweest. Maar dat is ook makkelijk als je paard uit de buurt komt. Wel grappig trouwens: van de mijne heeft ie tot nu toe het meeste plezier gehad vindt hij. Andere paarden uit dezelfde bloedlijn lopen allemaal in het buitenland (leuk je naam in IDS) maar je hoort er dus nooit wat van. Een andere loopt recreatief in de betuwe maar gebeurt dus ook niks mee op sport/fok gebied.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:59

ik heb de fokker vook gebeld van max,de man vond het leuk om te horen hoe het nu gaat en max zijn moeder heeft hij nog steeds.

casanova's fokker vond het ook erg leuk en kon exact alles in details vertellen.

milton heb ik bij de fokker toendertijd gekocht en heb mamma en oma en nichtjes allemaal gezien en een mooie foto als veulen erbij gekregen...

dus ik zou het zeker doen!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:01

Bij ons is het net andersom Haha! Wij zijn de fokker en vandaag een paard verkocht.... Heb net 3 kwartier met haar aan de lijn gehangen over hoe het gaat met het paard. Het is een driejarige Olivi, bij ons geboren en ik heb hem net in twee weken zadelmak gemaakt. Zij gaat hem nu verder rijden! Ben erg benieuwd hoe het verder gaat, aangezien hij alleen nog maar een plaatsje in het land gewend is! En nu ik mijn rijbewijs heb, ga ik hem ook zeker opzoeken!

Het is voor een fokker ook leuk om te weten waar zijn fokproducten beland zijn!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:05

Nou , dat is bij mij nog een heel gedoe geweest Haha!
Ik wist dat Splash in Duitsland is gefokt , ik ben opzoek geweest naar de Ranch op internet waar zijn papa staat (interesse in zijn mama heb ik niet zo , want hij heeft de kleur en aftekeningen van zijn papa) , maar helaas ik kon niks vinden , ze hadden geen site ofzo.

Ben toen via maplewebranch gaan zoeken naar de andere nakomelingen van zijn vader , en heb al die namen stuk voor stuk op google ingetypt , en ja hoor ,bij zijn halfbroertje kwam ik een hele uitgebreide site tegen ! Echt geweldig om te zien ! Heb contact met zijn eigenaresse gekregen via de email , en nu heb ik over een maandje foto's van Splash zn vader in huis , zij kent de fokker namelijk nog heel erg goed en is nu voor mij foto's aan het regelen !

Nu alleen nog een foto van Splash als veulen , en ik ben helemaal happy Haha!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:40

Ik heb de fokker van mijn paard ook geschreven. Is alweer 2 jaar terug en ik heb nog steeds geen bericht ontvangen Clown . Nou ja, ze is ook geboren in '82 en de mensen zijn waarschijnlijk allang verhuisd. Ik had er allerlei foto's bij gedaan en lekker veel postzegels opgeplakt zodat de brief zeker aan zou komen, maar ja. In Nederland is het ook heel wat makkelijker om de fokker op te sporen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 22:42


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 18:23

Wieeeeeeee!!!!!! Ik heb net 8 geboortefoto's van Kasje gekregen van een medewerker van de fokker!!! Party!! Ik krijg nog foto's van de keuring en in de bak en stal, zodra ik die binnenheb maak ik natuurlijk een topic aan

Mayo is happy!!!!!! Haha! Echt heel cute de foto's! Lovers