paspoort zonder gechipt paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RedKing

Berichten: 291
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Nieuwegein

paspoort zonder gechipt paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 16:25

Ik weet dat er al verschillende topics over chippen en paspoorten geweest zijn. Maar mijn vraag is eigenlijk of er iemand is die een paspoort heeft gekregen zonder dat haar paard/pony is gechipt ( na 1-1-2004). Ik heb inmiddels een bezwaarschrift ingediend bij de PVE, maar dat duurt zolang voordat daar een beslissing over is gemaakt. Bij de NQHA- stamboek krijg ik nu dus geen paspoort zonder dat ik mijn paard laat chippen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:29

ja zeker, onze 3 jarige ruin heeft een paspoort, maar is niet gechipt,volgensmij krijgen alle veulens van af 1999 een paspoort ipv alleen en papier
onze 4 jarige had nl ook voor het chippen al een paspoort, chipnummer is er later opgeplakt

dat je m moet laten chippen is omdat ze dat willen gaan verplichten denk ik..
waarom heb je een paspoort nodig eik?

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:35

Eind februari dit jaar heb ik een paspoort aangevraagd zonder te chippen en ik heb het paspoort ook al ontvangen. Inmiddels is het paspoort tijdelijk weer terug bij de KNHS, omdat er een fout was gemaakt, maar het kan dus wel. Sommige dierenartsen gaan er wel standaard van uit dat je gelijk wilt chippen, maar dit hoeft dus nog niet (is nog niet verplicht) voor gewone recreatieruiters.

RedKing

Berichten: 291
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 22:34

Deden ze niet moeilijk bij de KNHS ? Bij de meeste stamboekhouders willen ze dat je paard gechipt wordt. Ik zou het dus bij mijn dierenarts kunnen vragen?

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:07

LENASUGAR schreef:
Ik weet dat er al verschillende topics over chippen en paspoorten geweest zijn. Maar mijn vraag is eigenlijk of er iemand is die een paspoort heeft gekregen zonder dat haar paard/pony is gechipt ( na 1-1-2004). Ik heb inmiddels een bezwaarschrift ingediend bij de PVE, maar dat duurt zolang voordat daar een beslissing over is gemaakt. Bij de NQHA- stamboek krijg ik nu dus geen paspoort zonder dat ik mijn paard laat chippen.

Dan vraag je je paspoort toch gewoon ergens anders aan, bij het ezelstamboek bijvoorbeeld *LOL* Je hoeft niet bij een stamboek te zijn ingeschreven om er een paspoort aan te vragen. Bovendien zijn stamboeken eigenlijk strafbaar als ze paspoort en chip alleen als combi aanbieden, koppelverkoop is in Nederland niet toegestaan!!!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:01

Bij mij deed de KNHS niet moeilijk. Gewoon aangevraagd via de dierenarts, hij heeft het formuliertje ingevuld en opgestuurd en een paar weken later ontving ik het paspoort van de KNHS.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:09

Ik heb hem ook via de KNHS gekregen. Geen chip wel een paspoort. Ze deden niet echt moeilijk... Ze zeiden alleen dat ik wel beter meteen kon chippen ivm extra kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:31

Het is absoluut mogelijk en ook voor wedstrijden is de chip niet verplicht. Je kunt bij controle gewoon DNA laten testen. Hiervan wordt de prijs echter expres hoog gehouden om mensen te stimuleren te chippen.
Wordt aan gewerkt.