Nou met Louna dus wel, ze wordt compleet gestoord als ze aan die ketting staat. Omdat ze weinig bewegingsruimte heeft en omdat dat ding niet meegeeft. Eigenaresse had haar van de week aan die ketting gezet, toen ging ze dus hangen en brak het halster. Dat doet ze dus iedere keer, dus kan ik haar niet meer veilig aan de ketting zetten.
Toch maar touwtje dan, ookal mag dat dan niet. Ook een probleem, want mevrouw heeft zulke beweeglijke lippen/neus dat ze zich dus los weet te maken. En als ik dat niet op tijd in de gaten heb, kan ze zo het erf af of het weiland in of.... Kan haar wel met een gewone knoop vastzetten, maar die trekt ze zo strak dat ik dr niet meer los krijg, en veiligheidsknoop heeft ze zo los, ook als ik het laatste stukje touw door de lus doe.
Binnen dan. In de stal staat ze tijdens het uitmesten giga in de weg, gooit ze de kruiwagen om... Niet echt een optie dus. In het gangpad dan. Kan wel, maar dan moet er niemand anders zijn, anders staat ze in de weg...
Nou heb ik dus jullie hulp ff nodig, weten jullie hoe en waar ik haar het beste vast kan zetten? Ideeen, tips, alles is welkom!