Maasvlakte strand in R'dam... paarden toegestaan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Maasvlakte strand in R'dam... paarden toegestaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 09:22

Ik wil binnenkort eens naar de Maasvlakte in Rotterdam om daar met mijn paard over het strand te crossen.

Nu is mijn vraag, mogen paarden daar zoiezo komen (zie ze wel regelmatig maar wil het graag zeker weten).
En zoja dus, zijn daar bepaalde tijden voor of een bepaald seizoen? of mag je daar altijd op??

Op internet kan ik er niets over vinden, maar misschien jullie wel of weet iemand dit gewoon Tong uitsteken

Ik hoor het graag, bedankt.

Groetjes

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:25

voor zover ik weet niet, ik zal het wel het wel even navragen voor je Knipoog
Je kan ook naar het autostrand daar mag het sowieso met ruiterbewijs dan uiteraard...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 10:21

Verder dus niemand die daar weleens komt of die er iets over kan vinden??

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:43

vriendinnen van mij komen er regelmatig, heb hun nooit erover gehoort dat het eigelijk niet mag. dus gewoon lekker gaan, en je ruiterbewijs mee dat is altijd makelijk. veel plezier

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:00

Ik ging met Tjo altijd naar het autostrand in Rockanje, trailer op het strand parkeren, hartstikke handig. Maar dat laatste mag nu geloof ik niet meer.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:08

Maasvlaktestrand ben ik eigenlijk nog nooit op geweest. Het autostrand van Oostvoorne rijden wij altijd en om het Oostvoornse Meer heen (rijd je wel bijna over de Maasvlakte) rijden we ook, maar richting maasvlaktestrand ben ik nog nooit geweest.
Ja vroeger toen je nog door kon rijden van het autostrand de maasvlakte rond, deden ze dat bij onze manege vandaan wel, maar anders is het voor ons geen optie, wij gaan nl nooit met de trailer naar het strand, maar gewoon rijdend (vanuit Tinte).
Autostrand weet ik dus zeker dat je mag komen, moet je officiƫel trouwens wel een dagkaartje voor hebben, of een ruitervergunning.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:00

ja je kunt informeren bij het recreatieschap.. dat zit in schiedam volgens mij.. zij kunnen je zeggen waar je kunt rijden en welke "dag"kaarten je er voor nodig hebt.... Heb inderdaad ook iets gelezen dat t autostrand nu is afgesloten voor auto's.. maar je hebt nog parkeerplaats ervoor...

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:09

Marrie schreef:
voor zover ik weet niet, ik zal het wel het wel even navragen voor je Knipoog
Je kan ook naar het autostrand daar mag het sowieso met ruiterbewijs dan uiteraard...

Sinds wanneer is daar een ruiterbewijs verplicht?
Voor een paar jaar terug kon je op het strand van de maasvlakte gewoon komen, er waren ook geen beperkingen in tijd van het jaar of dag.
Dat gold toen alleen bij Rockanje, maar daar stond zelfs een bord OP het strand, dus dat was niet te missen *LOL*
VVV in Rockanje bellen wil ook wel helpen, bovendien hebben die geen belang bij om verkeerde info door te geven, sommige recreatieschappen willen nog wel eens zeggen dat het niet mag terwijl dat niet helemaal waar is (wishfull thinking van hen).