Ik rij al een tijdje het paard van mijn vriendin. Ik rijd niet meer. Ik durf niet meer nadat ik knoerdhard gevallen ben in januari en ik er een whiplash aan over heb gehouden.
Ik ben na die val, kompleet mijn vertrouwen in het hele paardrijgebeuren kwijt. Ik vind ze nog wel leuk. Het rijden mis ik niet maar het paardenvirus blijft hangen. Alleen ik ben doodsbang. Het is gewoon echt niet leuk meer. Elke keer als ik naar de manage vertrek staat het zweet op mijn voorhoofd en druppelt het over mijn rug. Zo erg dus
Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen en hoe ik het beste kan aanpakken dat ik mijn vertrouwen in paarden weer terug kan krijgen. Hebben jullie hier ervaring mee of tips?
Hoop dat iemand mij kan helpen
Je mag mij ook PB-en.Bedankt voor het lezen. Groetjes WIllekes
Je bent van harte welkom om bij Leonardo en Milena te komen kijken!
Ook ik herken dus wel degelijk iets in je verhaal. Bij mij was het niet zo extreem als bij jou (dat het zweet me uitbrak ed.) maar ik had wel een extreme angst voor het rijden en voor sommige reacties van paarden. (zoals bijten ed.) Ook bij mij was dit het gevolg van 2 harde valpartijen waarbij ik 2 maal nogal vervelende blessures op heb gelopen. Aangezien het om mijn eigen paard ging (die ik overigens pas 1,5 maand had toen dit alles gebeurde) kon en wou ik ook niet zomaar opgeven. En zoals je zelf al zegt, het paardenvirus blijft hangen
, succes