stallingsdillema

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tuiger
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-04-04

stallingsdillema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 14:19

Ik heb een schaduwaccount aangemaakt ivm het bekend zijn op bokt.
En ik wil nog niet dat medestalgenoten hiervan op de hoogte komen.

Ik sta nu met mijn paard op een pensionstal 1

1 binnenbak die vaak 's avonds bezet is met lessen.
2 buitenbakken.. niet geschikt om te rijden alleen om los te gooien
Weidegang dmv kleine landjes.. Zelf opzetten en afhalen. landjes zijn ongeveer 20 x 40 te delen met 2 tot 4 paarden.
zelf mesten. 2 x kracht 4 x hooi.
kosten 225 euro.

Ik heb mijn oog laten vallen op
1 binnenbak
1 buitenbak met topbodem.
Volopweidegang 6 ha voor max 35 paarden
Er wordt gemest, binnen en buitengezet.
All in 285 euro...

Wat zouden jullie doen..
250 euro was eigenlijk wel mijn max... maar dit is wel heel erg aantrekkelijk..

De afstand is hetzelfde..


Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:23

Als je toch voor 285 euro wilt gaan, zou ik persoonlijk naar paardenstal 2 gaan. Je hebt de ruimte om te rijden, de bak heeft een topbodem (ook niet onbelangrijk). De paarden hebben veel vrijheid in de wei. Je hoeft niet constant heen en weer om ze binnen en buiten te zetten. Als je het niet moeilijk vind om je stalgenoten achter te laten zou ik absoluut voor het tweede gaan!
Succes met je keuze!

^&+ 20 mei 2016

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:23

Niet twijfelen, gewoon doen.
Het klinkt een stuk beter!
Weide, goede buitenbak, er wordt gemest en ze zorgen dat je paard naar buiten komt. Dus meer vrije tijd voor jou om te knuffelen met je paard en je paard kan vaker zijn benen strekken!
Komt jullie allebei ten goede!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:25

Het is wel waar voor je 285 euro... ik zou het gewoon doen hoor!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:32

Nu nog aan ons de sport om uit te zoeken van wie deze schaduwaccount is Tong uitsteken Knipoog

nee hoor, geintje, ik zou persoonlijk ook voor stal 2 gaan. Plez\eir ehbben aan je paard is ook wat waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:37

Als je het financieel kunt trekken (ik vind het een absurd bedrag per maand hoor, is ruim 620 gulden....) dan zou ik zeker voor optie 2 gaan. Stal 1 zal je steeds harder gaan irriteren....

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:39

Als je zeker weet dat je het kan betalen, is de keuze niet zo heel moeilijk... Stal 2 dus.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:41

Ik zou gaan voor stal 2. Ik sta op een stal met minder weide ruimte en weidegang en zelf opzetten en afhalen, en betaal 315 euro. Ik zou het meteen doen.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:19

Als je die 285 euro wel kunt missen, dan zou ik naar stal 2 gaan. Klinkt perfect!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:03

Als je het xtra geld hebt zou ik zeker voor stal 2 gaan scheelt je tijd en je paard heeft lekker meer land om in te rennen. Vind 225 al een hoop geld en als je dan vaak niet kunt rijden omdat de bakken slecht of bezet zijn nee dan zou ik liever meer betalen.

tuiger
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 16:12

Het bedrag is idd erg hoog en dat is ook wel een beetje mijn struikelblok..
Wat ik al zei is 250 eigenlijk mijn max omdat je lesgeld, hoefsmid Va ed er ook nog bijkomen.. en dan is het verschil van 60 euro best veel..
Ik ga morgen eerst kijken.. en dan met manlief praten..
Anders moet ik er maar een krantenwijk bijnemen. Knipoog
In mijn hart weet ik ook wel dat stal 2 perfect voor ons zou zijn en precies is wat ik zou willen... Schijnheilig

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:16

oei, 285 vind ik wel een heleboel geld! Is die binnenbak daar wel altijd te berijden? Of worden daar ook lessen gegeven. Het klinkt wel aantrekkelijk. sterkte met kiezen.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:17

Als je het financieel kunt trekken zou ik het zeker doen.
Stal 2 klinkt gewoon perfect Lachen
Maar slaap er nog eens een nachtje over en beslis dan..

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:51

Als je het er echt voor over hebt zou ik gewoon naar stal 2 gaan. Ik vind het wel (belachelijk) veel geld. Anders zou ik nog eens verder kijken wat er nog meer in je omgeving is...


tuiger
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 16:53

Binnenbak is altijd beschikbaar. Ik heb ook gevraagd over de drukte.. Als het echt druk is maar dan ook echt druk rijden ze max met ze vijfen.. Maar dan heb je ook nog een 20 x 60 buitenbak....om het een en ander in te doen...

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:18

Sonja schreef:
Als je het financieel kunt trekken (ik vind het een absurd bedrag per maand hoor, is ruim 620 gulden....) dan zou ik zeker voor optie 2 gaan. Stal 1 zal je steeds harder gaan irriteren....


sluit ik me geheel bij aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:21

gyzmo schreef:
Ik zou gaan voor stal 2. Ik sta op een stal met minder weide ruimte en weidegang en zelf opzetten en afhalen, en betaal 315 euro. Ik zou het meteen doen.


Wow, dan zou ik ergens gaan staan waar je ietjes minder opgelicht owrdt Schijnheilig Verward Verward

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:29

zou stal 2 kiezen. stal 1 betaal je keiveel voor heel weinig.
ik sta nu zelf ook op een stal waar ik 300 betaal voor 1 buitenbak en 1 binnenbak en geen weide(rotterdam he)
dus zo een absurd bedrag vind ik het echt niet..
maar moet zeggen dat het prijsje wel hoog is, ik ga daarom ook weg vanmijn stal.
285 voor wat jij beschrijft vind ik ook pittig, ik ga dalijknaar een 4 sterren manege met alles er op en eraan voor 310..
maar stal 1 is in elk geval nix lijkt me

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:39

Ik sta nu met Micha op een stal waar ik 250 betaal all inn, maar er is geen wateraansluiting en het weiland is echt bagger, verder word alles gedaan....ik ga nu naar een stal waar de plek veel beter is en betere voorzieningen, maar wel zelf mesten! voor 200..
Mijn max ligt op 260 (130 voor mijn deel, de andere voor mijn zusje), omdat ik er nog 3 te onderhouden heb en dat ik er niet bij kan hebben. Als ik op dit moment een stalling aangeboden zou krijgen met alles er op en eraan zou ik dat ook aanpakken, ookal is het duurder. Als mijn paardje er maar goed bij staat en ik het verder allemaal kan betalen....ik heb geen moeite met mesten (doe het elke dag bij de andere 3)..maar omdat ik al ruime tijd ziek ben trek ik het even niet allemaal. Vind het wel erg belangrijk om alle paarden dagelijks bezig te hebben, dus dat scheelt me een half uur..die ik gebruik om micha te verwennen

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:06

Ik denk dat het absoluut niks uitmaakt, of je herkent word door je stalgenoten. Het is jouw paard en jouw hobby die je graag tot in alle hoeken tevreden wilt beoefenen. Wil helemaal niets zeggen over stalgenoten of over de stal waar je nu staat. Als jij voor je gevoel het ergens anders wil proberen, met het oog op het trainen dat beter bij jouw wensen past, dan is dat jou keuze toch?
Ik denk dat vele wel eens voor deze keus hebben gestaan, zal ik het doen of toch maar niet. Zo gek is het dus niet dat jij ook eens voor die keuze komt te staan dan.

Wat ik wel wil zeggen is dat de kosten wel erg hoog liggen hoor. Voor die kosten zou je haast nog het alleen recht mogen krijgen om in een bak te rijden. Dat is het zelfde als het huren van huis zowat joh.
Ik denk niet dat je moet denken aan joh zou ik het daar fijner hebben qua rij mogelijkheden, maar ik denk dat je moet kijken naar jou portemonee. Wil je zover gaan, en is het iets wat je uit de mouw schud, of houd je dan nog amper wat over. Ook die kant van het verhaal doet mee in jouw hobby.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:19

Maar wat nu als ze die 285 omhoog gooien? Kun je het dan nog betalen? Ik vind het beiden absurt veel geld! Jemig ik heb dan wel geen binnenbak, maar de rest wel voor 165 in de winter en 80 in de zomer!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:24

Sonja schreef:
Als je het financieel kunt trekken (ik vind het een absurd bedrag per maand hoor, is ruim 620 gulden....)


Sonja, ben jij de prijzen in de Randstad nu al vergeten Knipoog *LOL*
Ik ga er tenminste vanuit dat het in de Randstad is.

Als je het er voor over hebt zou ik ook naar stal 2 gaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:29

Ik vind het echt belachelijk duur, maar als je je het kunt veroorloven, zou ik het vooral doen

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 132 bezoekers