op oude leeftijd een merrie laten dekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:34

Vergis je niet, een dracht haalt veel uit een merrie... bij zo'n oude dame zou ik dat nooit riskeren. Kans dat ze het niet overleeft word steeds groter naarmate zou ouder worden. Dan maar geen veulen en nog een tijd van je paardje kunnen genieten...

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:48

Jah ik denk idd dat ik het niet ga doen.
Vikke irritant dat de kabel niet werkt, ik zou evt. wel iemand weten die dat even wil aansluiten bij je?
En over dat voer, ze staat nu op het land, samen met Zhivago en Calypso, alleen is het land niet vol aan eiwitten, dus echt een schraal landje zeg maar, en ze krijgt een halfje bix. Lachen
Het gaat heel goed met haar!
Groetjes lis

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:32

Er zijn zoveel leuke veulens te koop! Waarom zou je jouw oudje zo'n risico laten lopen? Ik heb het zelfde serieus overwogen maar de oude merrie's zijn mij meer waard dan een veulen van hen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:38

Halfje biks vind ik erg veel voor een paard dat er niet aan gewend is en dat niet aan het werk is... Knipoog Escala staat ook op een halfje biks... Ik zou de merrie de eerste tijd op een klein handje biks per voerbuurt en voldoende goed hooi zetten... Lachen en dat heel geleidelijk op voeren. Escala is ooit van het land zonder biks op stal en biks gezet en dat heeft de toenmalige eigenaar een langdurig ritje Utrecht gekost... zeker als ze op leeftijd is en ze al lange tijd geen biks heeft gehad zou ik voorzichtig opbouwen, al wil je haar nog zo graag dikker zien! Dat laatste komt vanzelf wel. Enne...ik ga vanavond nog een (waarschijnlijk vruchteloze) poging wagen met de computer maar waarschijnlijk missen we de drivers bij onze netwerkkaart... Verward Klinkt mij als Chinees in de oren en ik heb werkelijk geen benul waar ik het over heb en hoe het opgelost moet worden... Haha! Ik bel je gauw even Liz!