Rij jij met veilig schoeisel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rij jij met veilig schoeisel?

ja, altijd omdat...
152 (78%)
nee, nooit omdat...
10 (5%)
soms wel, soms niet, omdat...
32 (16%)

Totaal aantal stemmen: 194


teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:22

heel soms ben ik te lui om mijn laarzen aan te trekken, maar waar ik dan mee rij is meestal geen groot succes en heb ik al snel spijt dat ik niet de moeite heb genomen om mijn laarzen aan te doen. Als ik ga springen of naar buiten ga heb ik altijd mijn laarzen aan.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:36

ik rij bijna altijd met me leren laarzen en soms met me joppurs en als ik ga buiten rijden rij ik ook wel eens met platte schoentjes (adidas) dit is denk ik niet veilig Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:39

Ik heb rubbere jodphurs en die hebben een klein hakje, is dus veilig. Er zitten geen veters aan, dus ik kan daarmee niet in de beugels blijven hangen.
Mocht ik er toch niet op voorbereid zijn om te gaan rijden en het verkeerde schoeisel aanhebben, dan ga ik zonder beugels of zadel. Dan kan ik tenminste niet in de beugels blijven hangen wanneer ik eraf mocht vallen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:21

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet altijd met veilig schoeisel rijd Bloos!

En waarom? Ik rijd op het moment een paard in Amersfoort en één in Rotterdam en heb maar één paar laarzen. M'n cap sleep ik braaf elke keer mee, maar m'n laarzen niet.
In Amersfoort rijd ik dus braaf met laarzen, in Rotterdam met stalschoenen. Eigenlijk niet veilig idd, ik kijk wel rustig rond naar een paar extra laarzen, maar heb eigenlijk geen groot genoeg budget om hier veel geld aan uit te geven.
Eigenlijk stom, want veiligheid is natuurlijk het belangrijkst.....

Ik vind het super zulke topics OK dan! Zo ga je weer eens nadenken over waar je nu eigenlijk mee bezig bent Schijnheilig

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:02

Zo veilig mogelijk, denk ik. Goed passende laarzen in veiligheidsbeugels.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:21

Ik heb meestal mijn laarzen aan, af en toe mountain horse schoenen met chaps. Altijd veilig dus.

Een reden is er eigenlijk niet, laarzen vind ik gewoon het lekkerst rijden en met schoenen alleen kan ik niet rijden dus chaps erover en bij toeval heb ik dan ook nog rijschoenen Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:24

Ik rijd altijd met leren rijlaarzen, alleen op vakantie ofzo weleens met mijn Timberlands maar die zijn ook nog wel redelijk veilig volgens mij. In ieder geval een stuk veiliger dan gympen!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:32

Ik rijd bijna altijd met laarzen omdat ik dat het fijnst vind rijden. Lachen
Als ik met schoenen rijd, heb ik altijd m'n chaps er bij aan, en dat zijn schoenen met een hakje. De veters zitten onder de chaps, en de schoenen ruim in de beugels. Wat dat betreft zijn ze dus wel veilig. Lachen Alleen de zolen hebben wel een beetje profiel, maar ze glijden zo uit m'n beugels als het nodig is. Ik rijd nooit met sportschoen ed, ten eerste rijd het voor geen meter, ten tweede geeft het me een onveilig gevoel, en ten derde ziet het er niet uit. Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:08

Ik rijd met mijn laarzen of met veiligheidsschoenen met chaps eroverheen. Die schoenen hebben wel veters, maar die zitten onder de chaps, dus dat reken ik bij veilig.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:17

Ik rij altijd met sportschoenen , daarmee zit ik gewoon het fijnste.
Heb ik het meeste gevoel mee en zit het prettigst , fijn flexibel.

Mini-chaps erover of een HELE enkele keer lange chaps.

Die doodklap die ik vorige week maakte kwam juist doordat ik in volle op-hol-alles-op-alles-rengalop mijn beugels niet in kreeg Boos!

En dan heb je veiligheidsbeugels...grrrrr.

Had beter iets met een zeer stroef profiel kunnen hebben dan ,
zodat ik die beugels NIET kwijtraaktte...want dat is bij mij dan het grootste risico , juist het kwijtraken van de beugels. Scheve mond

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:21

Rij met oude leren schoenen met chaps, sluiten goed aan, geen veters ofzo, en heb wel eens zitten testen of ik kan blijven haken, maar dan moet ik geloof ik eerst mijn enkel breken Knipoog
En over een paar weken hoop ik met mijn leren rijlaarzen te rijden.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:25

Ik rijd bijna altijd met mijn leren laarzen.
Heel soms rijd ik met stalschoenen met een duidelijke hak en dan nog met minichaps.
Maar ik vind laarzen gewoon het fijnste rijden.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:26

rij niet altijd met veilige schoenen.. rijd ook met docter martins.. maar kan dr neit mee blijven haken enso..

anders rij ik met jophers en chaps of hermolaarzen.. dus meestal rijd k wel veilig.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:34

Citaat:
want dat is bij mij dan het grootste risico , juist het kwijtraken van de beugels.


ik heb dezelfde beugels en dezelfde angst......
die side-steps zijn niet voor niets uit de produktie genomen in Amerika

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:41

Ik rij altijd met rijschoenen (van Mountain Horse) dus ik neem aan dat die wel veilig zijn.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:57

altijd met mn rijlaarzen Lachen
omdat ik wel eens door de drek banjer, of het water in loop, geen naatte voeten Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:59

Ik heb altijd moutainhorse schoenen (+van die lange ruitjes sokken) aan, met veters en ribbelzool. Scheve mond Ik dacht altijd dat het veilig was maar blijkbaar niet dus. Haha! Ook rijd ik soms met gympies... Nagelbijten / Gniffelen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:10

Fonnie schreef:
Ik heb altijd moutainhorse schoenen (+van die lange ruitjes sokken) aan, met veters en ribbelzool. Scheve mond Ik dacht altijd dat het veilig was maar blijkbaar niet dus. Haha! Ook rijd ik soms met gympies... Nagelbijten / Gniffelen


Gelukkig heb je ruitjessokken, die zijn veiliger dan sokken zonder ruitjes Tong uitsteken
Als je die veters in je schoen stopt, is het toch niet zo gevaarlijk? Mijn 'ride and run' schoenen hebben ook veters, rij er alleen niet meer mee omdat ik er zo mee schuif in de stijgbeugel.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:18

Citaat:
Gelukkig heb je ruitjessokken, die zijn veiliger dan sokken zonder ruitjes


o jee ik heb die sokken ook,maar dan streepjes Nagelbijten / Gniffelen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:00

Altijd laarzen, echte nette dressuurlaarzen of die wat stevigere van Mountain Horse. Een enkele keer met Timberlands in combinatie met chaps. Mijn Timberlands zijn inmiddels zover versleten dat er nauwelijk profiel meer onder zit Haha! En ze zijn niks breder dan mijn Mountain Horse laarzen en hebben een hakje, niks mis mee dus wat mij betreft.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:09

Ik vind het erg moeilijk om te stemmen...want wat is veilig. Ik heb wel je beschrijving gelezen, maar in de praktijk is het natuurlijk weer anders.

Het liefst rijd ik gewoon met leren laarzen. Dit lijkt mij ook het meest veilig. En het bied nog een bepaalde steun ook.
Maar...een paar jaar terug ben ik met een jong paard gevallen (paard kwam omhoog en verloor haar evenwicht), ze kwam bovenop me terecht, maar toen ze opstond zat ik vast met mijn voet in de beugel.
De beugel liet niet los (is natuurlijk al een grote fout bij het zadel), maar gelukkig had ik chaps met jodhpurs aan die al vrij snel uitgingen.
Ik had er niet aan moeten denken dat ik mijn leren laarzen aan had, die gaan echt niet zo gemakkelijk uit.

Dus tja, wat is veilig?
Op het moment zijn mijn laarzen kapot en rijd ik met bergschoenen met chaps.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:11

Ja, altijd omdat...
...het moet op onze manege

Of rubberen rijlaarzen of oude (nep)paladiums met chaps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:14

Veiligheidsbeugels erbij Haha!

Omdat ik zelf dus vaak rij met schoenen met grof profiel zool, vaak ook breder als een gewone laars, dus niet veilig, en regelmatig op een jong paard te vinden ben heb ik toen bij mijn springzadel veiligheids beugels gekocht.
en dat beviel me heel goed.
ook het idee alleen al.
Toen ik later mijn dressuurzadel kocht heb ik er dus ook de veiligheids beugels aan gehangen.
Die paar tientjes meer op een heel zadel vond ik het niet waard om er dan gewone beugels aan te doen.

verder heb ik die klipjes bovenaan, altijd open staan

En uiteraard, niet alles is uit te sluiten, maar iig wel wat te beperken.
Maar een bescherm engeltje hebben we soms toch wel eens nodig

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:20

Ja precies, die klipjes bij het zadel staan bij mij ook altijd open. Toen ook bij dat zadel, maar die waren toch wat te stroef?!
Ik had wel een cap (toch wel zo veilig) op en gelukkig maar want er zaten flinke deuken in Scheve mond

Ik heb nu net een nieuw zadel en het gebeurt regelmatig als ik de beugels een gaatje verander dat de beugelriemen eraf vliegen, ach ze zijn tenminste veilig Haha!

Maar ja, misschien is een hobbelpaard nog wel het allerveiligst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:22

wel op boktor controleren hè Tong uitsteken