kapotgereden paard gekocht, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:48

ikke schreef:
Breng dat paard maar, ik geloof niet in kapotgereden paarden die in eerste instantie goed lopen en na twee maanden niks meer kunnen.

Het is op zich niet zo raar als een paard na een (lange) rustperiode een tijdje wat beter loopt. Het enthousiasme van de nieuwe eigenaar kan soms wat positieve glans geven, dat kan het beeld vertekenen en/of het paard een stukje op weg helpen.
Uiteraard zijn er ook genoeg middelen om een paard een tijdje goed te houden, of in ieder geval de pijn gedeeltelijk weg te nemen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:02

Misschien lees ik er overheen, maar...
Is er een aankoopkeuring geweest?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:12

Naar mijn weten is het paard bij aankoop gekeurd!
Ook ben ik het er mee eens dat genoeg middelen zijn een paard een poosje goed te laten lopen,triest dat dit soort midellen bij verkoop vaker worden gebruikt dan de mensen weten!
Niet alleen koper maar ook het dier zijn hier de dupe van!
Schandalig dat dit soort dingen gebeuren,ik heb er helaas geen woorden voor !
Lundi

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:18

sarabande schreef:
Volgens mij zijn er algemene handelsbepalingen die indien er verborgen gebreken zijn terugname verplicht maken binnen 3 maanden.
Dat diegene een ander paard heeft gekocht is geen argument.


Een koper heeft zoveel rechten dat het paard idd weer teug moet! Er zijn verborgen gebreken geconstateerd door een DA dus ze kan hem weer 'terug' brengen!

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:23

Ik heb zelf een aantal jaar terug een 'duur' paard gekocht en goed verzekerd, goed laten keuren, etc...

na tijdje ging het paard niet goed meer lopen... wat bleek: Paard had artrose, arts heeft het verzwegen, verkoper ook, verkoper heeft hem gedrogeerd (blijkt ui tbloedtest bijverkoop, die we later hebben laten onderzoeken), maar...

we hebben geen aankoopbon, dus we krijgen niks... terwijl arts en verkoper onjuist gehandeld hebben.

overigens hebben we wel een deel van de verzekering terug gekregen

Naam arts en verkoper vertel ik liever niet, daar arts een 'grote man' is en verkoper eveneens.

Artrose is iets wat echt aanwezig was van te voren, en goed aantonnbaar aan foto's, dus naar mijn idee kun je weinig beginnen tegen de verkoper!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:25

er zijn natuurlijk ook ruiters die een paard in een maand tijd naar de kl ote kunnen rijden

Al met al vreemd, als een paard onder de dope zit is dat er na een dag of drie er wel uit, niet pas 2 weken later. Ik zou voor een sec op gaan.....

enuh wat kwam er uit de aankoop keuring?

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:26

nou de arts zei goed, bij sec op van verschillende artsen bleek dat het bagger foto's waren

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:27

hadden 4en moeten zijn, mijn paard kreeg 1-2 en

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:27

[quote="_inge_"]Wat en stinkmodder streek van die oude eigenaar zeg!
Wisten ze er vanaf dat het paard 'stuk' was?

waarom?de eerste 2 weken ging het goed,dus er kan geen doping in het spel zijn...
en verder:wisten de vorige eigenaren dat ie kapot was?waarom hebben ze hem weggedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:31

Voordat het echt helemaal uit het bloed is, kan het echt langer duren .

pas met keuren erbij geweest in Someren, daar nemen ze standaard bloed af en houden het 6 (of was het 8 ) weken.
Mocht een paard in die tijd ineens gaan kreupelen of wat ook word het bloed onderzocht.

Zou het echt al na een paard dagen uitgewerkt zijn, hoefde ze het niet zolang te bewaren.

Verder ken ik ook ruiters die een paard idd na een maand helemaal vast hebben gereden, maar niet zo, dat het niet meer goed te krijgen is.
Als de DA echt zegt dat het kapot is, is er veel langer op een heel erg slechte manier gereden.

En dan betekend dat 2 dingen
of voor verkoop lange rust, zodat het mee lijkt te vallen en bij gaan werken komt het weer boven water
of onder de rotzooi.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:37

.....of het is een paard dat slecht in zn lijf zit maar goed gereden is en waar nu wat splinters van het hout vallen Haha!.

Maar ik zou graag willen weten wat er bij de aankoopkeuring gezegd is, daar kan je wat mee. Als de aankoopkeuring goed is en de huidige va zegt dat het paard slecht is dan kan je ermee naar een rechter toe, denk ik.......

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 20:21

gijsenkim schreef:
er zijn natuurlijk ook ruiters die een paard in een maand tijd naar de kl ote kunnen rijden

Al met al vreemd, als een paard onder de dope zit is dat er na een dag of drie er wel uit, niet pas 2 weken later. Ik zou voor een sec op gaan.....

enuh wat kwam er uit de aankoop keuring?



Het paard is gewoon gekeurd bij de aankoop en voor zover ik weet was alles goed, of er foto's zijn gemaakt en bloed is afgenomen weet ik niet.

Ik heb een keer een paard gekocht die dus ook onder de dope bleek te zitten. Je merkte helemaal niks aan die knol behalve dat ie na een tijdje kreupel bleek te zijn omdat de dope niet meer werkte na een langere periode.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:35

dan heb je nu toch een zaak, keurigsrapport van de ene va versus keuringsrapport andere va..........

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:04

gijsenkim schreef:
dan heb je nu toch een zaak, keurigsrapport van de ene va versus keuringsrapport andere va..........



Ja dat lijkt me ook. Dus als ik de koper was ging ik hier mee aan de slag desnoods met wat officiele druk. (brief advocaat o.i.d.)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:02

Misschien lees ik er over heen hoor, maar wat mankeert dat paard nou precies?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:23

kojack schreef:
Mijn vriendin heeft ongeveer 2 maanden geleden een paardje gekocht bij een particulier. De eerste 2 weken ging het super met het paardje.
Die weken daarna ging het steeds slechter, het paard kon zijn evenwicht niet meer vinden, werd steeds 'strakker' in de rug, dweilde alle kanten op en had op een gegeven moment geen tactmatige beweging meer en liep zelfs teugelkreupel.
Ze heeft toen de dierenarts enz erbij gehaald en die vertelde haar dat het paardje compleet verreden was, er was zelfs met een kraker etc niks meer aan te doen.

Nog evenm terugkomen op het orginele bericht:

- wat is kapot gereden?? Is dit in de spieren of op botten en pezen enz..

Als hij kapotgereden is op spieren/pezen is er heus nog een hoop te doen. Oke kost tijd maar ik zou er zeker een een fysio of kraker naar laten kijken. Een half jaar het land in doen alle spieren eraf en dan rustig opbouwen. Het is een gok maar als je hem niet terug kan brengen zeker de moeite waard.